Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

It's been a long December and there's reason to believe, maybe this year will be better than the last

Publicerad 2006-12-30 12:18:27 i Allmänt

Gott nytt år!


Jag har säkert nämnt det tidigare, men jag har en ovana att missbruka musik. Allt som oftast blir jag tokförälskad i en låt och spelar den 30-40 gånger på raken, och därefter blir den aldrig lika bra igen. Korkat, men jag har förfärligt svårt att bryta mitt missbruk.

Men det finns undantag för regeln ovan, ett sådant är Smashing Pumpkins Tonight, tonight. Större delen av mitt liv glömmer jag att den finns, men sådär en gång i halvåret återupptäcker jag den och kommer på att den är urbra. Så jag spelar den ett par gånger innan jag glömmer den igen. Just nu har jag en av mina korta tonight-perioder, men det har ni säkert redan gissat eftersom jag skriver om den.


Robodan tipsade om att det fanns påskägg på sagan om ringen-dvderna, så jag letade upp dem på youtube. Eftersom de var klart roliga så kommer här några länkar, till klipp ett, två och tre.


Krönikan för fotbolls-VM 2006 var i mitt tycke ganska dålig, mycket saknades (som straffläggningen Schweiz-Ukraina) och alldeles för mycket fokus las på Zidanes skallning. Den måste nog nämnas, men den behöver inte vara huvudnummer. Det saknades en vettig målkavalkad (inledningen var sönderklippt) och rent allmänt tröttnade jag på allt gnäll om tråkigt spel. En match kan faktiskt vara rolig även om Italien vinner, och man behöver inte spela sorgemusik när italienare firar ett guld. Gör om, gör rätt!


Jag fick en lysande bok i julklapp, mer om den så småningom. Närmare bestämt när jag orkar skriva mitt nästa bokinlägg.


Om någon undrar varför jag började inlägget med att önska ett gott nytt år så beror det inte bara på att det snart är 2007, utan även på att jag har märkt att en ganska stor del av mina läsare brukar tröttna halvvägs igenom mina inlägg. (Vilket kan bero på mina långa meningar.) Sånt som står först får mycket fler kommentarer än det som står på slutet, så numera skriver jag det viktigaste först.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-01-01 22:01:12

intervjun med elijah är roligast :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-01-02 00:01:26

Japp intervjun är suverän! Grått nytt hår förresten!

Håller med dig om VM-krönikan. Den var nästan usel! Holland, Schweiz, Ukraina o.s.v. var typ bortklippta. Överhuvudtaget var det lite fotboll och mycket skallning! Finalen var inte tråkig. Flera andra matcher var kanon!

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-01-02 00:01:53

Nu försvann mitt namn och du fick ett extra inlägg:-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-01-02 10:44:57

Extra inlägg är bara bra:) Elijah-intervjun är underbar, do you kick balls? Vad svarar man på det?

Ett av problemen med krönikan är att den var väldigt mycket "krönika" och väldigt lite "referat", speciellt som jag inte håller med krönikören. Det kändes som om typ Lasse Anrell satt och gnällde, och det är ju ingen höjdare:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela