Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Äckelkorrar och annat djurrelaterat

Publicerad 2006-08-17 00:48:18 i Allmänt

Jag var hos min syster och hennes familj igår, och det var trevligt. Judith, tre månader var alldeles sanslöst charmig, det räckte i stort sett med att titta på henne för att få ett stort leende tillbaka.

Fast det var mellanbarnet som kom med dagens roligaste kommentar. Han och hans storebror spelade teater med sina kramdjur, och efter ett tag kom igelkotten fram. Nu är det ju inte så lätt med alla namn när man bara är tre och ett halvt år, så han hade lite problem med att komma på vad det var för ett djur han hade i handen. Först kom ett tveksamt ..korre?... som följdes av ett ...äckelkorre? Ett alldeles fantastiskt namn, visst borde det finnas ett djur som heter äckelkorre!


Nu när jag ändå är inne på djur, så stod CMR (Centrum Mot Rasism) för en äkta "hatattack" (på kvällstidningssvenska i alla fall) mot Kolmårdens Djurpark. När jag först läste om den (här) så trodde jag att det var ett skämt, men tydligen är det sant. Riktigt upp i samma nivå som krigsförklaringen mot GB når den kanske inte, men inte långt ifrån. Jag skulle inte bli förvånad om det visade sig att det är Killinggänget som står bakom CMR.


I förra inlägget diskuterade jag mediernas behandling av knarkskandalen under EM. En liknande åsikt som min, fast bra mycket roligare och bättre framförd, finns här.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-08-17 11:08:31

Roligt, särskilt det sista.

För övrigt tror jag inte på att CMR skrivit artikel om Sjöberg och Nylander och inte heller gjort intervjun på Ingbritt, för så dumma kan de ju inte vara. Så dumma att de fördömer GB och Kolmården kan de vara, men att vitt pulver skulle vara rasistiskt...hehe det är för dumt. Det känns som att Ingbritt ligger bakom den artikeln själva för att visa hur sjuka CMR:s uttalanden är.

Om det ändå är så att CMR har skrivit den artikeln måste någon i Killinggänget jobba där! :-)

Äckelkorre, jajjemen! :-)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-08-17 11:12:39

Alltså, snacka om att förstöra allt. Det är ju jättebra att det finns en organisation som heter Centrum Mot Rasism, men de är ju så dumma i skallen att de förstör alltihop och motverkar allt de skulle kunna åstadkomma.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-08-17 11:31:03

Nej, Sjöberg och Nylander-intervjun och knarkpratet är som tur är bara skämt. Men att Kolmårdendelen är sann är illa nog. Precis som du säger så motverkar de nog snarare rasism, eller, de har nog ingen effekt varken till eller från. Men det kunde (som du säger) ha fungerat mycket bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela