Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

When the rain comes

Publicerad 2006-04-30 14:11:16 i Allmänt

Idag regnar det ute. Mycket till och med, fast kanske inte så mycket som krävs för att det ska ösa ner. Fast fullt tillräckligt för att det ska kännas som en höstdag i april, himlen är nämligen fullständigt grå. En ganska ljus nyans av grått, men grått likväl.

Jag kan inte säga att jag är förvånad. I min ungdom spelade jag klarinett i ett par olika orkestrar, och valborg är en av de ständigt återkommande speldagarna. Så genom åren har jag stått framför minst fyra olika brasor och spelat. Någon gång har vädret varit underbart, 20 grader under dagen (lite kallare när vi spelade på kvällen förstås, men inte så mycket) och sol, andra gånger har det snöat lite lätt och varit runt nollan. Och så har det regnat, allt som oftast.

Aprilväder kallas det visst.


Väldigt trevligt att ha en gigabytes utrymme i stället för de tidigare 10 megabyten. Hade minnesutrymmet inte blivit utökat hade jag nog fyllt min kvot innan året tagit slut. Tack Roland!

En sak till har jag att berätta. Jag är nervös. Genom kontakter har jag lyckats få en jobbintervju på onsdag! Jag är inte säker på att jag är helt kvalificerad för jobbet egentligen, men det skulle nog lösa sig om jag väl får det. Nu vet jag inte hur stora mina chanser är, och försöker dessutom att tona ner dem för mig själv. Så att jag inte blir besviken om det inte blir något av det. Fast det lyckas inte så bra, för jag är nervös ändå. Jag skulle bra gärna ha det jobbet.

Det var allt.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-04-30 17:26:17

good luck to you! jag ska hålla alla mina tummar. :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-04-30 19:43:24

Ja verkligen, ett jätte-lycka-till!!! Det är klart att det är nervöst, men man kan ju bara göra sitt bästa, resten är upp till andra! Håller tummarna!

Postat av: Lina

Publicerad 2006-05-01 17:49:54

Å gött!

Nu låter jag vuxen.
Men även om du inte får jobbet så har du ju lärt dig massor av att gå på en intervju. Jag har bara varit på 4, men man lär sig liksom vad man ska säga.

Mitt tips är att skratta mycket och att vara ärlig! Folk gillar ärliga och glada människor!!!

Lycka Till!!!

Postat av: hannie

Publicerad 2006-05-01 19:46:06

har du alltså spelat klarinett? jag med=)

lycka till med jobbet!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-05-01 20:29:23

Japp, jag har spelat klarinett, med betoning på har:) De senaste 6 åren har jag kanske spelat en timme sammanlagt, senast fick jag knappt ljud i den:)

Tack för alla lyckönskningnar, de kan nog behövas!

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-05-02 13:04:16

Vore helskoj om du fick jobbet, verkligen toppen! Men jag hoppas du flyttar hit oavsett:-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-05-02 20:26:50

Det som skulle hindra mig från att flytta till linköping vore ett bra jobb någon annanstans, annars blir det gamla linkan igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela