Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Vem är det du försöker lura?

Publicerad 2006-04-08 02:21:28 i Kursivt

Mitt i natten bläddrar jag i familjealbumet
bilderna är upp emot femton år gamla nu
femton år är nog för att bilderna ska gulna
som om det inte syns ändå att tiden går

Under nästan tio år har jag undvikit album
inte velat se den långa kavalkaden av fikabord
för bilderna ser ut att komma från en annan värld
även om jag känner igen nästan alla som är med

Det slår mig att albumet är fullt med döda
på varje uppslag finns det någon som gått bort
en del som gått hela varvet runt och var framme
och några som inte fick leva hela sitt liv till slutet

Jag kommer av mig helt vid ett av tackkorten
ett kort som verkligen fångade ögonblicket
Jag kände aldrig flickan som finns på bilden
och hon kände inte mig mer än till namnet

Jag kan inte släppa tackkortet och byta sida
för inget i det berättar vad som hände efteråt
alla drömmarna levde fortfarande när bilden togs
och möjligheterna väntade bara på att få testas

Men jag vet nu att slutet blev sorgligt
jag vet att bilden inte visar hela sanningen
jag vet att bilden bara är en bleknande illusion
och att hon till slut tröttnade på alltihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela