Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Mardrömmar

Publicerad 2006-04-04 00:24:46 i Allmänt

Visst är det lite märkligt hur en del mardrömmar kan sätta sig? Så var det för mig i morse, då det tog ett par timmar innan nattens mardröm riktigt hade släppt.

Vad var det då för dröm som satte sådana spår? Något slags krig tror jag att det, jag kan i alla fall komma ihåg bomber, stora bränder och gråtande barn, och allt händer med den stress som nästan bara finns i mardrömmar. Nu finns det ju ofta någon slags bakgrund till drömmarna, och den blodröda himlen som halvt doldes av rök var den ledtråd som jag tog det på.

Jag tror att min inspiration, eller vad jag nu ska kalla det, kom från videon till Sigur Rós låt Vaka. Nu är tempot i videon bra mycket lägre än det var i min dröm, men stämningen stämmer in väl.

Vart vill jag komma med det här? Ja, den enda rimliga slutsatsen är väl att införa 26-årsgräns (minst!) för en del musikvideor. I så fall hade jag inte kunnat se den här videon, vilket på sätt och vis vore synd för den är riktigt bra, men jag hade kanske fått lite bättre nattsömn!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-04-04 09:43:27

den är väldigt speciell den videon. jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den. som tur är har jag sluppit mardrömmar om just den iaf :) i vilket fall som helst drömmer du iaf i färg uppenbarligen. vissa drömmer bara i svart-vitt har jag läst nånstans...

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-04-04 11:57:42

Vad sägs om 26-årsgräns på blåvitts matcher? 26-årsgräns på de sista fem minutrarna i alla bollandslags viktiga matcher? Det finns nog mer.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-04-04 12:42:14

Äh, du vill väl bara ha 26-årsgräns för att du kan gå då:)

När det gäller idrott så vore det dumt att inte få gå på matcherna, det är betydligt lugnare att se en match på plats än att höra den på webbradio! Speciellt om kommentatorn får för sig att ropa mål när det inte är det, som han gjorde i går under blåvitts match (Wallerstedts chans).

Konstigt att en del bara drömmer i svart-vitt, mina har ju alltid varit i färg! :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-04-06 15:29:42

Jag tänkte nog mer på att sätta åldersgränser på dem på TV och radio:-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-04-06 17:07:05

I så fall så har du nog rätt. Jag hukar mig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela