Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Länkar

Publicerad 2006-04-26 01:21:13 i Allmänt

För ett par år sedan höll jag på med ett exjobb, och när vi fick tid över (eller när jobbet var för tråkigt) fördrev vi den med diverse nätsurfande. En av exjobbarna på bioinformatiken tipsade om den här lilla animationen, och av någon anledning tyckte även jag att den var bland det roligaste jag någonsin sett, alla kategorier. Jag kan meddela att grävlingarnas rörelser är svåra att själv utföra, i alla fall om man ska hålla samma tempo sem de!
Nästan lika mycket skrattade jag när uppföljaren kom.

Här måste jag även slänga med en länk till en specialtrailer för sagan om de två tornen.

Jag har fler länkar på lager. Den här fotbollsbilden leker man inte med, men som tur är blev stackars Ölme i alla fall inte skadad.

Den äldsta inspelningen med U2 (som jag känner till) kan man se här, inspelad 1978! En U2-länk till, den här är från Sverige 1981, från det sedan länge nedlagda programet Måndagsbörsen. Notera den otroligt oengagerade publiken. Typiskt svensk publik!

Och avslutningsvis ytterligare en U2-länk. I mitt tycke är nog Where the Streets have no Name världens bästa livelåt, och här är den bästa inspelningen av den. Tyvärr har jag bara den här konserten på ett utslitet videoband, eftersom den konstigt nog inte finns utgiven på dvd än. Det går ideliga rykten om att den snart ska släppas på dvd, men än har det inte hänt. Vill man vara elak (som en av kommentarerna på länken är) så är anledningen att U2 inte vill att folk ska se hur mycket bättre de var för 15 år sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela