Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Jag vet inte varför, men jag återvänder alltid hit

Publicerad 2005-12-10 22:36:24 i Musik

Det här är en lista (det var alldeles för länge sedan den senaste) med tillbakablickande låtar. (Titeln på inlägget borde kanske varit Topp 5 mest återblickande låtar, men jag ville inte bryta min svit med rubriker från låttexter.)
Sen är det väl säkrast att tillägga att jag (oftast) tycker om låtarna på listan.


Topp 5-listan för de mest återblickande låtarna.

5. Bryan Adams - Summer of 69. Modigt (nästan dödsföraktande faktiskt) kliver jag nu fram och erkänner att jag äger tre Bryan Adams-skivor. Så, nu var det gjort, ett lik mindre i garderoben. Mitt försvar är att det var länge sedan jag tyckte om dem.

4. Christian Kjellvander - Allelujah. Jag förstår inte riktigt var titeln kommer ifrån, men låten är utmärkt. Och handlar om gammal kärlek och skolbyten, så den får vara med här.

3. Beatles - In my life. Jag fortsätter att hylla John Lennon, idag får han och hans gamla band en tredjeplats.

2. Lars Winnerbäck - Söndermarken. Eftersom Lasse får in hela uppväxten i en låt får man väl acceptera att den har 12 verser.

1. Kent - En hel hög med låtar. Jocke Berg her tveklöst en stor begåvning när det gäller att skriva texter. Men ett problem tycker jag nog att han har. Han har fastnat i sin tonårstid. På senaste skivan (Du & jag döden) är han nog värre än någonsin. Vad det beror på vet inte jag, kan det vara så att tonårstiden satte så djupa spår i honom att han ännu inte kommit över sina snart 20 år gamla problem? För det kan väl inte vara så att han insett att de flesta lyssnarna är 17-18 år och att han därmed väljer sina ämnen för att kunna sälja så många skivor som möjligt?

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-12-11 12:52:54

Jag tror nog Jocke är en ganska medveten karl, som vet vad som säljer:-)

Jag minns när vi lyssnade på Bryan! :-)

Postat av: stina

Publicerad 2005-12-11 20:01:19

...det var väl något vi gjorde, något vi sa här som förändrade mitt liv. nu måste jag nog lyssna lite på kent.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela