Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Born to run

Publicerad 2005-12-12 00:45:55 i Allmänt

Håkan Mild har slutat. Idag spelade han sin sista match på ett ödligt ullevi. Dessutom blev det förlust med 1-3, vilket inte alls känns som ett värdigt slut. Thåströms Fan, fan, fan sammanfattar nog det rätt bra.

Även om den här matchen inte var någon höjdare, finns det ju mycket annat som Håkan Mild kommer att bli ihågkommen för. Som hans stora hjärta till föreningen till exempel. Eller min favoritlegend, som handlar om en annan sida av Håkans stora hjärta. Här kommer en snabb version av Legenden om beep-testet.

För alla som inte drabbats av det kan jag berätta att det är ett konditionstest som går ut på att springa fram och tillbaka över en badmintonplan (tror jag det är i alla fall). Med jämna mellanrum kommer ett pip, och då ska man ha hunnit vända. Allt eftersom kommer pipen snabbare, och det går helt enkelt ut på att orka springa så länge som möjligt. Det speciella med Håkan är att när han gjorde det tog bandet med pipen slut innan han själv gjorde det. Den som hade konstruerat testet hade inte räknat med att någon skulle kunna ha så bra kondition som Mild hade.

Naturligtvis finns det massvis mer att hylla Håkan för, men det här får bli mitt bidrag i kväll.



Lite övriga notiser:

Den svensk-danska poporkestern Lampshade kommer med en ny skiva nästa år. Därför gör jag som min vän Stina och skickar med en länk där man kan få höra den första singeln, new legs. En bra låt tycker jag, även om jag hittills bara har hört en väldigt ryckig version (det är jobbigt att ha modemuppkoppling ibland).


I fredags var jag i Jönköping och köpte en hel massa julklappar. Jag har nu bara någon enstaka kvar, vilket känns skönt. Så här tidigt ute har jag inte varit på många år!


Nu står det klart att alla de tre innebandy/fotbolls-lag som jag spelade i förra säsongen har blivit bättre efter det att jag slutat. En ganska tydlig trend tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela