Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

When the rain comes

Publicerad 2006-03-27 13:33:18 i Allmänt

Jag blev riktigt glad när jag tittade ut genom fönstret för någon timma sedan. Det regnar ute! Jag brukar föredra snö framför regn, men nu när det nästan är april och allsvensk fotbollspremiär så vill jag bli av med vintern så snabbt som möjligt.

Allsvensk fotbollspremiär ja, ska man tro dagens artiklar i aftonbladet så kommer den att TV-sändas, vilket varit tveksamt. Nu är inget klart, men jag tolkar Philip Hubers uttalanden som att Canal + nog visar matcherna och SVT fotbollskväll. TV 4, som jobbat hårt för att kunna visa en match i veckan, verkar helt bli helt utan rättigheter.

Det som kan verka lite konstigt är att alla kommentarer jag läst från fotbollsfans har var positiva till detta! I de flesta andra länder skulle nog fansen bli väldigt nöjda om fotbollen hamnade i gratis kanal, men så verkar det inte vara i Sverige. Det säger en hel del om hur usel fyrans sport brukar vara, och faktum är att jag, som inte har mer än tre kanaler för tillfället, blir glad om fyran missar rättigheterna. Jag föredrar nog att inte se allsvenskan alls på teve framför att behöva se sändningar med Robert Perlskog (som för övrigt var på väg att ta en plats i Hammarbys styrelse innan cheferna stoppade honom, apropå journalistisk objektivitet), Partik Ekwall och Billy Ohlsson.

Däremot skulle jag bli väldigt glad om SVT tog hem fotbollskväll, speciellt om SVT i så fall bytte ut Mats Nyström och Thomas Vernersson, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Slutligen så tänkte jag säga att jag har löst (nästan i alla fall) de tekniska problemen som jag skrev om i de här kommentarerna, så nu sitter jag med ett par inspelade låtar! Jag är inte helt säker på att jag vill sprida dem vidare, men om jag skulle göra det, är det någon som känner till något ställe där jag skulle kunna lägga upp dem? Typ som flickr fast för musik. Tipsa gärna i kommentarerna i så fall (om de fungerar, blogg.se verkar ha det lite jobbigt idag).





Uppdatering: Jag har en liten svaghet för onödiga, meningslösa, nördiga men roliga projekt, och det här passar in på den profilen.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-27 15:02:27

men du skulle ju kunna se fotbollen utan ljud isf? hallå!!! :)

du får skaffa dig en egen hemsida, där kan du lägga upp vad du vill isf :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-03-27 15:06:31

ww.myspace.com är ett bra ställe om man vill lägga upp mp3.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-27 15:20:18

Visst skulle jag kunna stänga av ljudet, men risken skulle ändå finnas att Partik Ekwall skulle dyka upp i bild i sin vita kavaj, och jag blir illamående bara av att se honom:)

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-27 16:52:12

just ja, myspace är bra. där har till å med jag ett konto :)

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-27 16:52:34

för övrigt får du isf blunda när patrik dyker upp :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-31 00:52:33

Patrik ekwall ja, usch... Men mats Nyström tycker jag sköter sig OK som programledare. Vi kan ju inte ha Jidhe överallt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela