Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I never thought of this as funny, it speaks another world to me

Publicerad 2013-04-21 13:39:00 i Allmänt

Tänk vad lite bra väder kan göra. Den senaste veckan har gått fort, och det varit helt okay att vara borta i vad som känns som världens ände. Och jag tror att det har att göra med att förra söndagen var bra. Solig och varm, jag var ute och gick i många timmar. Länge nog för att få både träningsvärk i vaderna och tydlig rödvit kant i nacken. Men för ett antal timmar var jag nästan så lycklig som jag kan vara. Att bara få gå, utan mål eller större mening, med en kamera i handen, så att jag kan ta in allt i både skallen och så småningom på datorn.
 
Speciellt skönt med en så bra dag när det är veckans enda lediga, och arbetsdagarna är klart mer än 8 timmar långa.
 
Vilket i så fall är ett dåligt tecken för den kommande veckan, för idag söndag regnade det. Jag var ute ändå med kameran, men blev mest blöt. Precis innan det blev mörkt så kom solen fram och jag kunde gå ut på en andra, trevligare, men tyvärr alltför kort vända. Så risken är att den kommande veckan blir surare igen. Men i så fall får jag trösta mig med att det är sista jobbveckan här, och att jag sedan kan få åka hem och leva ett mer normalt liv. Ett där jag till exempel kan kommunicera med människor, får somna i min egen säng och får äta mat som jag vet ungefär hur den smakar innan jag testar den. Det ska bli skönt.
 
Några bilder jag hann med innan solen gick ner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela