Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

See no living is that easy, no living is that fair

Publicerad 2013-05-01 19:46:00 i Allmänt

Kyoto, den andra dagen. (Det här skrevs i söndags, men datorn hade inget fungerande internet. Lite korrigerat och redigerat är det i efterhand, men jag tror och hoppas att andemeningen finns kvar. Tur att internet gav med sig på slutet av resan. Vad hade jag gjort om det hade hänt tidigare?)

Det kan bli för mycket att det goda. För mycket sol för min nacke och mina underarmar, för många tempel på en dag. Jag var ute och gick i mer än åtta timmar (och tog nästan 200 bilder), så det är inte så konstigt att flera delar av mig tröttnade. Fast inledningen var magnefik. Av en slump gick jag in i ett buddisttempel, som visade sig ha 1001 Buddha-statyer av trä från elva och tolvhundratalet. Alla uppställda i oklanderliga rader i en 118 meter lång hall. Helt fantastiska var de. Men foton fick man absolut inte ta där inne, tyvärr.

Det var soligt men inte för varmt och en skönt fläktande vind. Hade det inte varit för den medföljande "röd med sol"-behandlingen så hade vädret varit perfekt att promenera i. Nästa slumpmässiga upptäkt var en kyrkogård. Jag var på väg till ett tempel uppe på en höjd, men tog fel väg och gick igenom en kyrkogård. Lite sådär när jag behövde passera relativt nära en pågående brgravning för att komma fram. Betydligt bättre när jag upptäckte fantastiska vyer, som gjorda för att fota. På några minuter tog jag tre av de bästa bilderna jag har tagit, om jag får säga det själv.

Riktigt såhär bra kunde dagen förstås inte fortsätta, och åtta timmar var för mycket. På slutet tänkte jag mer på hur det kändes i benen än på hur saker och ting såg ut. Men ändå en riktigt bra dag, speciellt nu med några timmars eftertanke.

Bilder!


Dagen efter (i måndags) blev det ett kortare stopp i Tokyo, så det får bli lite bilder även därifrån.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-05-08 21:21:47

Ser väldigt mycket trevligare ut än de gråa slaskbilderna i tidigare inlägg. :)

Svar: Ja, Kyoto i 20 C och sol var trevligt!
Mats-Olas Fanclub

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela