Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

At ten in the morning I was laughing at something at the airport terminal

Publicerad 2013-03-17 22:10:00 i Allmänt

Mer än hälften av den dryga månad som jag har i Sverige mellan japanresorna har gått. Det blev en del till bilder tagna i Japan, men de hamnade på facebook i stället för här. Jag är inte helt förtjust i det, men jag har märkt att det lätt blir så. Jag har svårt att säga nej till det större gensvaret där. Så dagens bilder är från Sverige. Men lite pladder först.
 
Jag hade hoppats att mars skulle ha varit lite varmare, lite mer vårlik. Men även om kylan biter är det svårt att vara alltför sur när solen trots allt skiner, och framför allt när den gör det så mycket längre på kvällarna. Som när jag kom hem från Japan och upptäckte att det fortfarande var ljust när jag gick hem från jobbet på eftermiddagarna. Men det gåt snabbt att vänja sig, två veckor räcker, nu skulle det kännas lätt absurt att åter gå hem i mörker.
 
Snart alltså Japan igen, kanske för sista gången. Planen är sådan, men jag vet hur det brukar gå med planer på jobbet, så jag tar inte ut något i förskott. Denna gång blir det ett par dagar i Kyoto på slutet, det fanns inga flygbiljetter under några dagar. (Golden week är den skyldige.) Så jag kan inte åka hem direkt. Men jag, som helst inte vill resa alls, ser faktiskt fram emot ett par dagars semester i Kyoto. Bra att ha något lockande i slutet på resan, det ger den i alla fall lite mening för mig.
 
Bilder var det. Från i fredags, i Stockholm.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela