Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Filmtoppen

Publicerad 2005-11-09 21:57:34 i Allmänt

Albumlistan må ha varit svår att göra, men den här listan var ännu värre. Antagligen hade hälften av filmerna varit utbytta om jag gjort den i morgon. Ordningen är också klart provosorisk, ett tag funderade jag på att bara välja ut 15 filmer utan inbördes ordning, men i så fall hade det ju inte varit en lista. Och listor är ju bra. Känns dessutom som om jag har glömt en massa filmer. Att det blev 15 filmer beror på att jag inte kunde välja bort många nog för att få en topp 10. Hur som helst, här är den:

1. Döda poeters sällskap
2. Forrest Gump
3. Gökboet
4. Gudfadern
5. Apocalypse now
6. Gudfadern II
7. American history X
8. Den gröna milen
9. The Virgin suicides
10. Monty python and the holy grail
11. American beauty
12. Sagan om ringen
13. Fyra nyanser av brunt
14. Boy's don't cry
15. Det sjunde inseglet

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2005-11-10 00:52:32

Bra filmer typ allihop. Min lista ser ju lite annorlunda ut, men jag tycker du har valt grymma filmer. Gudfadern II har jag inspelad och ska se, Boy's don't cry har jag inte heller sett, tror den är bra. Holy Grail är lätt en av de bästa komedier som någonsin gjorts!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela