Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Feeling lost and feeling blue

Publicerad 2011-01-01 11:18:14 i Allmänt

Jag tänkte sammanfatta 2010 med lite favoritbilder. Jag såg att jag har hyfsat med bilder från varje månad under fjolåret, vilket är ovanligt för mig, så det blir en per månad. Först hade jag tänkt att ta de fotografiskt bästa, men när jag satt och valde så kom jag fram till att jag även skulle ta representativa foton. Så att det går att skriva någon liten rad till dem, vilket hjälper mig om några år att komma ihåg lite mer av vad som hände 2010. Det får bli en avvägning mellan bildkvalitet och historia.

De flesta bilderna tror jag att jag har lagt ut på bloggen innan, men nog inte riktigt alla.

Januari:



Det var mycket snö även för ett år sedan.

Februari:



San Diego. Jag tillbringade så gott som hela månaden utomlands, på grund av jobbet. Dålig tajming med OS, för det innebar att jag fick se Kallas guldlopp på tyska på en 14-tums hotellrumsteve. Och kommentatorn nämnde bara Björgens och Smiguns starka 5-kilometerspasseringar, så innan Kalla dök upp vid 7.3 kilometer så hade jag hunnit börja misströsta. Ferrys guld sågs på samma lilla teve, Haags silver i dubbeljakten sågs på en lite större hotellrumsteve nära Frankfurts flygplats. Herrarnas dubbeljakt såg jag (i efterhand, men det var jag för jetlaggad för att inse då) på en barteve på flygplatsen i San Fransisco, stafettguldet läste jag om på ett hotell i San Diego och curlingguldet såg jag (direkt!) på en hotellrumsteve i just San Diego.

Mars:



Fotot är taget i slutet av månaden. När det togs trodde jag att det skulle ta många veckor att bli av med snön, men det allra mesta försvann på bara några dagar. Känns rätt hoppfullt nu, även om det nog dröjer ett litet tag till innan det börjar smälta.

April:



Det kom en vår till slut.

Maj:



En vår med körsbärsblommor.

Juni:



Tysk stad i gammal stil. Från en jobbresa precis innan midsommar.

Juli:



Fem veckors semester!

Augusti:



Hejdå till min gamla lägenhet i miljonprogrammet.

September:



Londonsmog i kvällsljus. Från en jobbresa.

Oktober:



Gult, gult, gult. (Oj, vad många bra höstbilder det fanns att ta härifrån. Svårt att välja.)

November:



Solnedgång över molnen. På väg till Tyskland.

December:



Orkidéer och adventsljusstakar. Julen är inte så dum.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-01-02 21:09:16

Där ser man! Ett år går så galet fort. Fina bilder som sagt :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2011-01-03 11:26:28

Fina bilder! Jag är imponerad över att du lyckades se så pass mycket på OS ändå. Du kunde ju missat allt! I förra OS, som var än mer fantastiskt lyckades jag missa en hel del. Bl.a. såg jag bara första perioden i tre kronors guldmatch. Semifinalen lyckades jag få in på en TV backstage i Köpenhamn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela