Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Se hur sommaren blir höst

Publicerad 2010-09-12 21:51:22 i Allmänt

Tur att man inte är fastighetsmäklare, det hade inte mitt samvete klarat av. I veckan som gick kom det en reklamlapp från mäklarfirman som förmedlade min lägenhet. Den sa i korthet att de hade sålt en tvåa i min uppgång (min lägenhet närmare bestämt), att intresset var stort och att de fortfarande har kunder som letar boende i området. Om man var intresserad av att sälja skulle man höra av sig, var poängen.

Problemet är att det där med intresset inte är sant. Alls. När jag började leta hade lägenheten legat ute i fyra eller fem veckor. Det fanns inga andra intressenter så jag fick den för ett lägre pris än utgångspriset.

Stort intresse?

Skönt att man inte har ett jobb där det ingår i arbetsbeskrivningen att ljuga.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2010-09-13 17:17:06

hehe, så sant! bredvid oss finns det hus som byggdes för tre år sedan. för ett halvår sedan såldes äntligen två av dem (två står alltså fortfarande tomma) och reklamen löd: skynda, två är REDAN sålda.



håhåjaja.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2010-09-13 19:50:35

Var det trevåningsradhusen, som var rätt duktigt dyra?

Postat av: stina

Publicerad 2010-09-14 17:04:02

ja, precis! och nu är redan två sålda så om du tänkt flytta hit får du nog skynda dig :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2010-09-18 00:26:48

Det har ju sjunkit till billiga 3,5 miljoner per radhus :-)

Postat av: Robodan

Publicerad 2010-09-18 00:28:12

Du borde förresten komma och gå på fotboll någon gång framöver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela