Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

En liten blåsa i Guds andes glas

Publicerad 2010-09-26 22:02:19 i Allmänt

Fy vad dålig jag är på att uppdatera. Jag har inte ens en enda vettig ursäkt.

Jag har inte följt upp inlägget om den nya lägenheten, men nu, efter en månad, kan det vara dags för en jämförelse med den gamla.

Det är så skönt att bo på översta våningen. Jag har i princip inte hört grannarna alls här. Jag har hört någon släpa något på vinden ett par tillfällen, men det är allt. I den gamla lägenheten hördes grannarna uppifrån ofta, för att inte tala om ljuden från trappan. Det hände ett par gånger, när jag var nyinflyttad i den gamla lägenheten, att jag gick och öppnade bara för att någon ringde på hos grannen.

Tvättstugan här är så ren, så ren. Och så lätt att få tid i. I stället för att det är fullbokat i två veckor framåt så har det funnits tid inom två dagar båda gångerna jag har tvättat.

Balkongen här är så mycket mer inbjudande än betongöknen i den gamla lägenheten.

För att inte tala om skillnaden i utsikt från balkongen.

Gamla:



Nya:



10 kvadratmeter mindre att städa (jag behöver inte 69 kvadrat, men 58 känns rätt lagom).

Tio gånger snabbare bredband för 60 % av det gamla priset. (Från comhem till fiber.) Dessutom fungerar det typ alltid!

I runda slängar tusenlappen (drygt) lägre boendekostnader per månad.

Jag skulle ha flyttat tidigare.

Orelaterat, men jag önskar att vädret vore bättre, för då skulle jag fota höstlöv. Så det får bli några två veckor gamla bilder i stället.







Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2010-09-28 19:27:36

fantastiska bilder! särskilt väderkontrast på utsiktsbilderna :) här har vi haft sol i flera dagar, men inte har jag kommit mig ut med kameran för det. måste göra det innan alla löv trillar av.



välkommen på söndag!

Postat av: Robodan

Publicerad 2010-10-02 11:00:51

Japp, dags för höstlöv i nästa blogginlägg. Tågrälsen ger mig verkligen nostalgikänslor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela