Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Some stagger and fall, after all it's not easy

Publicerad 2010-11-14 14:19:59 i Allmänt

Dags för en ny vecka i Tyskland, som kommer att följas av ännu en. Jag har fått frågan ett par gånger på senare tid om jag gillar utlandsresorna i jobbet, och sagt bestämt nej. Helgerna blir kortare, flygandet sliter, ständigt nya hotellrum som är något annat än ens egen lägenheten.

Men det största problemet, det som nog mest bidrar till motviljan att åka, är själva jobbet och de missnöjda kunderna. Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag gillar inte kunderna. Och enligt vårt kontrakt så har de per definition alltid rätt, vi måste ha vattentäta bevis på att det vi har gjort är rätt, medans det för deras del räcker med att tycka att något ser konstigt ut. Jag vet att jag kommer att bli sur vid något eller några tillfällen.

Jag kan inte vänta på att det här projektet ska ta slut, om det nu någonsin kommer att göra det.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2010-11-14 21:08:05

Usch, jobbigt! Förhoppningsvis kan du dricka lite tysk öl och äta en tysk korv och koppla bort jobbet lite om så bara för någon minut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela