Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Det är väl vackert väder ovanför molnen men regn där vi står

Publicerad 2010-11-07 18:29:11 i Allmänt

Från ovan molnen i måndags.









Hade det inte varit för att jag redan hade använt dem, så hade nog följande rader fått bli rubrik:

Det myllrar av stressade människor i stan
men det är tomt på strandpromenaden

I går eftermiddag drog jag runt mellan stadens butiker, utan att ha något riktigt mål. Inget fel i sig, men jag var stressad av någon anlening. Men så stannade jag till, och funderade på varför jag rände runt som jag gjorde. Vad tittade jag efter? När jag inte kunde komma på något svar så blev det en planlös promenad ut ur staden i stället, och det tog bara 10 minuter innan humöret var betydligt högre.

Toppen blev en kvart på en parkbänk nere vid hamnen, i solen, lyssnandes till ändernas kvackande. Så skönt det var! Det kan vara svårt, men det är fantastiskt när man verkligen lyckas leva i nuet.

En bild från idag blir det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela