Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I remember careless days on the waterfront

Publicerad 2010-08-10 22:35:12 i Allmänt

Sommarens ...

bästa: 5 veckors semester!

upptäckt: In treatment. Synd att jag missade den första halvan.

sämsta tips: Mitt VM-tips på jobbet. Att bara ha rätt vinnare i 2 av 16 matcher (sista gruppspelsrundan) är faktiskt lite av en prestation. (En apa hade rimligen haft 5-6 rätt, och vi ska inte tala om en bläckfisk.)

bästa köp (förhoppningsvis): mina nya lägenhet.

trevliga nyttiga sysselsättning: Måla hus. Inte så dumt faktiskt.

tråkiga nyttiga sysselsättning: Att skrapa bort gammal färg innan målningen.

bild:



återupptäckt: allmänna bibliotek. Så praktiskt, så genialt.

krock: att gå igenom alla grejer som samlats i en villa under 38 år samtidigt som man läser Paul Austers I de sista tingens land.

dukar: Vita, hemvävda linnedukar. All den tid som vår generation ägnar åt datorn och teven måste mina gamla släktingar ha lagt på att väva linnedukar. Tydligen.

bonnabränna: min. Som alla andra somrar...

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2010-08-12 17:05:06

låter ju som en trevlig sommar det där :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2010-08-13 23:00:00

En av de bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela