Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Stockholm vaknar långsamt, på droger och på sorg

Publicerad 2007-10-23 21:33:24 i Allmänt

För blåvitt vann igår!


Inte för att det var någon fantastisk match, eller för att blåvitt var så särskilt värda att vinna, men vad skön segern var igår! Det var en på förhand svår match, och den blev svår. Men vad gör det när det blev tre poäng, såhär på slutet av säsongen är det bara poängen som räknas. Nu är de "bara" Trelleborg som står i vägen för ett sm-guld, och det borde ju inte vara omöjligt. Men enkelt är det inte, och definitivt inte klart på något sätt.


Jag var på AIK-matchen, och oj vad nervös jag var. Till viss del för hur det skulle gå att ta sig in och ut från arenan (det var bråk både före och efter), men främst under själva matchen. Det finns nog inget mer nervpirrande än uddamålsledningar, och en sådan hade blåvitt länge. Men det gick ju som sagt vägen.


Någon större analys av matchen kan jag inte ge, dels var jag för nervös för att kunna analysera riktigt, och dels så hade jag halvdan sikt. Målet såg jag knappt alls till exempel. Men vad gör väl det.


Det har varit lite dåligt med uppdateringar på sistone, och det beror främst på att jag (som nämnts innan) har börjat jobba som konsult på ett företag några mil utanför staden. (Jag har inte bytt jobb om någon nu tror det, utan bara blivit uthyrd.) Så numera åker jag buss, och eftersom busstiderna är som de är så går jag numera upp klockan sex på morgonen. Att jag dessutom kommer hem senare än vanligt gör att det inte finns lika mycket fritid som innan. I torsdags var jag så vuxen så att jag gick och la mig klockan nio, efter att ha kommit hem från jobbet halv sju. Då blir det inte mycket bloggat.


Så nu det blir bara lite höstlöv.















Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-10-24 07:59:05

skaffa bil kanske? :)

grattis till segern!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-10-24 09:04:24

Jag provkörde en liten pluttbil i måndags, så kanske så. Hade jag haft mer ork och tid så hade jag bloggat om det:)

Tack!

Postat av: hannie

Publicerad 2007-10-25 14:00:19

ja, grattis! aik är elaka. hellre blåvitt än djurgården. kanske kalmar? grattis till fotbollsgalenomineringar oxå.

(hihi, idag kan jag kommentera)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela