Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

So what would you think of me now?

Publicerad 2007-05-23 19:53:02 i Allmänt

I förra inlägget skrev jag att det skulle komma ett inlägg om matchen mellan IFK Göteborg och Ljungby IF ungefär idag, men det gör det inte. Kanske kommer fotbollsinlägget senare, eller så kommer det inte alls. Å ena sidan så är det nog inte så många som är intresserade av att läsa det, men å andra sidan så har jag några bra formuleringar som jag gärna vill ha med.

Idag fick jag adressen till lägenheten som jag kommer att bo i när jag är i USA. Vill ni så kan ni gå till google maps och söka på 7400 Brixworth Court Baltimore, så får ni se var det ligger. På kartan ser det helt ut, men kollar man på den här sidan så låter det mer tveksamt. Fast det ger ju ett visst intryck måste man säga, och poolen ser lockande ut. En annan bra sak är att lägeheten bara ligger någon kilometer från jobbet. Cyklelavstånd alltså, men eftersom det är i USA så blir det till att ta bilen ändå. Någon cykel kommer jag ju inte att ha tillgång till, bil däremot...

I morgon blir det ett ordentligt möte där vi ska gå igenom resan och vad som ska göras inför den. Resenerverna börjar komma, och det hade väl varit konstigt annars. Men det känns också mer och mer som att det ska bli riktigt roligt. Spännande är nog ett väldigt beskrivande ord.

Om det är några nördar som läser här så rekommenderas den här sidan. Det finns alltså en tävling i att skriva så konstig (men korrekt) c-kod som möjligt. Som till exempel bidraget som wikipedia visar, som beräknar pi genom att räkna ut arean på själva källkoden!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-05-23 21:39:26

jag tycker det är så coolt att du ska bli amerikan några månader!

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-05-24 17:33:43

Ja, inte är USA gjort för att man varken ska gå eller cykla... Trottoar, vad är det???

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-05-24 20:30:27

När mina föräldrar tog en promenad i Boston blev de stoppade av polisen, som frågade: "Are you walking because you want to or because you have to?"
Jag vill gärna se Ljungbyreferatet även om det kändes mer suget innan Anders Svensson gjorde sin bästa match för året, som alltid mot blåvitt.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-25 16:28:37

Det blir bil, helt klart. Speciellt som ett par personer här på kontoret som varit i Baltimore under längre tider rekommenderade att köra runt med låst bil. Tydligen är Baltimore en av USA-s farligaste städer, bland annat har de den högsta mordfrekvensen. Låter kanske lite mindre bra, men det ordnar nog sig ändå.
Ljungbyreferatet kommer kanske i helgen, om jag inte kommer på något roligare att skriva om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela