Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Raining in Baltimore

Publicerad 2007-04-04 19:04:42 i Allmänt

Som jag nämnde i en kommentar till förra inlägget så verkar det lösa sig med lägenhet. Skönt. Fast idag kom det ett mejl som gör att jag inte kommer att vara så mycket i den lägenheten det närmsta halvåret eller så. Jag kanske redan har nämnt att det kunde hända, men idag blev det klart att jag ska till USA i ca tre månader. Någongång kring månadsskiftet maj/juni ska jag åka över. Anledningen är att jag ska få utbildning hos moderföretaget over there, eftersom det inte finns något lämpligt projekt att börja på här i Sverige i sommar.

En sak som jag borde veta men inte är säker på är vart i USA jag ska. Det nämndes nog på den första anställningsintervjun, men jag har glömt det sedan dess. Men kollar man på nätet så verkar huvudkontoret ligga i Baltimore, så det kan väl vara en rimlig gissning. Jag återkommer när jag vet...


Jag måste säga att jag känner mig lite kluven. Dels ska det bli kul att äntligen få åka över pölen, och visst är det kul att företaget satsar på en. Samtidigt känns det lite tråkigt att bara få bo i den nya lägenheten i en månad innan det är dags att dra vidare, och framför allt: Det känns surt att vara borta hela sommaren! Kunde det inte ha varit under några andra månader?

Men allt som allt känns det ganska bra. Tre månader i det stora landet i väst är ändå lite lockande.


Helt orelaterat, men här är en svensk sida med många goa fotbollsklipp.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-04-04 22:40:39

jaaa. gräva lite guld i usa. bättre att vara där när det är sol än när det är regn (?) :)

det kommer fler svenska somrar... även om det ju är på sommaren som sverige visar sin bästa sida. alla är glada, sitter på uteserveringar, man kan spela fotboll i gräset, bada i havet och äta glass.. knappast något du kommer längta efter. :)

var ligger egentligen baltimore? en gång i tiden hade jag tenta på usas geografi.. längesen nu. får googla.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-04-05 00:39:04

Baltimore ligger nordost om Washington har jag för mig. Det är inte långt mellan de två städerna.

Angående svenska somrar så har jag ju redan varit med om 26 stycken, så jag får försöka att klara mig.

Och rubriken på inlägget syftar naturligtvis på den utmärkta counting crows-låten som heter just så:)

Postat av: Anna Jonsson

Publicerad 2007-04-05 07:02:19

Jag gillar din blog!

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-04-07 00:01:44

Grymt kul med USA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela