Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Den vår som de klentrogna kallar oktober

Publicerad 2006-10-13 16:54:15 i Allmänt

Röda blommor

Gula blommor

höstblommor

lyktstolpe



Fast jag måste väl erkänna att allt inte är vårlikt, så här kommer några bilder med höstkänsla.


Maskros?

Höstsamhälle

flyttfåglar

P-skylt


Så som inläggen i bloggen har sett ut den senaste veckan borde jag kanske börja kalla den bilderblogg. Men många bilder gör ju texten lättläst, så det är nog av godo. Ännu fler (och bättre) bilder här.


Om ni inte står ut med alla mina bilder så får ni protestera!

Kommentarer

Postat av: hannie

Publicerad 2006-10-13 18:55:10

åh, den första bilden med höstkänsla är urfin!

Postat av: stina

Publicerad 2006-10-14 00:17:52

men det känns i luften att det är höst... å plockar man kastanjer så vet man att det är höst. är höst är höst är höst.

fågelformationen ser lustig ut tycker jag. dom är lite utkastade sådär liksom :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-10-14 00:39:41

Hannie: Tack!

Stina: Krossa inte mina drömmar och illusioner:)

Nej, visst är det höst. En ovanligt varm sådan, men blommorna på bilderna är (såvitt jag vet) höstblommor.

När det gäller fåglarna på bilden så höll de på att stiga när jag tog bilden. I säkert tio minuter cirklade de uppåt, innan de gav sig av i ett klassiskt v-format sträck. Fåglar som flög med full fart söderut såg jag också, kanske att de bilderna kommer så småningom:)

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-10-14 08:33:16

Bilder är alltid skoj, dessutom är bilderna väldigt fina!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela