Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I’d like to go for a Sunday walk

Publicerad 2006-03-05 13:49:52 i Musik

I går såg jag Lampshade spela i Jönköping (jag stod med gästlistan, tufft va?), så jag tänkte skriva en kortfattad recension.

Det negativa först. Ljudet var tyvärr långt ifrån kristallklart, vilket antagligen berodde både på ljudanläggningen och de som fanns bakom den. Så, nu var det sagt, och jag ska säga att det inte var någon katastrof utan en ganska liten anmärkning.

Det positiva fanns det mer av. Bra låtval (fast det fanns kanske inte så mycket att välja på?) och bra framföranden. En låt som Disse Fugle, som kanske är den låt jag tycker minst om på Let's Away, fungerade mycket bättre live, vilket även gällde flera andra låtar. New Legs är en personlig favorit, It's okay måste vara skriven för att spelas live, den nya versionen av Because trees can fly är grym och By and by I come har satt sig på hjärnan.

Mellansnacken fungerade bra och bandet har en utmärkt scennärvaro, möjligen var trummisens lite introvert ibland.

Sammanfattningsvis en utmärkt konsert konsert, ska jag sätta betyg så får det bli fyra pausfåglar av fem möjliga.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-05 16:15:13

ja, möjligen lite introvert :) men helt klart snyggast!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-05 17:02:04

Jag känner mig lite elak som kallar Daniel introvert, men det är alldeles för roligt för att inte nämnas:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-14 11:34:13

It's OK är helt klart skriven för att spelas live och Disse Fugle är tillsammans med In the woods de två låtar som absolut förändras till något mycket bättre på scenen än på skivan. Ljudet var det sämsta på hela turnén, men ändå inte så jättedåligt.

PS. Vi har faktiskt en del låtar att välja på. Det fanns åtminstone 15 låtar vi inte spelade;-)

Visions Magazine har förstört mitt liv:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela