Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Boktips och lite annat oväsentligt

Publicerad 2006-03-14 23:09:45 i Allmänt

Jag har nu läst ut Peter Nilsons Arken, som är en mycket märklig bok. Bra är den dock, helt klart läsvärd. Fast om man inte har läst någon av Nilsons böcker så skulle jag kanske rekommenderat en annan bok att börja med. Det skulle nog bli Projekt Nyaga i så fall, en sience fiction bok som beskriver en framtid som är väldigt olik vår nutid. Speciellt vetenskapen tar väldigt överraskande vägar. (Mer ska jag inte säga, för då förstör jag nog lite av boken.) Måste bara säga att det är skönt med sience fiction som verkligen vågar ta ut svängarna.

Projekt Nyaga
får bli dagens boktips.

Mina båda systersöner stod för en intressant liten ordväxling i helgen. Treåringen konstaterade att när han såg på teve att några andra skidåkare kom före svenskarna så brukade han säga att de var dumma bajskorvar. Min syster sa då att sådana ord säger man väl bara på toaletten, varpå femåringen snabbt fick ur sig att det är synd att de inte har någon teve på toaletten. Jag höll på att skratta ihjäl mig, men nu är jag inte säker på vad som var så roligt.

Den nya fotbollsarenan som ska byggas i Göteborg verkar nu bli klar under 2009, för bara ett halvår sedan sa man att den skulle var färdig till våren 2007. Undrar om den blir byggd alls.

Det är förresten mindre än tre veckor kvar till den allsvenska premiären, vilket känns väldigt skönt!

Det känns förresten surt att behöva vänta till 2007 innan OS-krönikan från Turin kommer, skulle inte SVT kunna slänga ihop en nu och visa den snart? Jag tror jag får abstinens annars!

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-03-15 14:14:37

Men fatta va kul det kommer bli att se den sen! (krönikan alltså)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela