Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Du & Jag

Publicerad 2006-01-31 15:05:56 i Kursivt

Vi är så olika, du och jag
då du är sprudlande är jag tyst
du vill vinna, jag vill inte hamna sist
du hatar de rutiner jag ser som lag

Vi är så lika, du och jag
lika rädda för att inte passa in
lika osäkra på vad vi är värda
visst känner också du dig svag?

När du vill framåt vill jag stanna kvar
trots att vi flyr från samma ensamhet
du färgar håret när livet gått i kras
jag söker tröst i det jag redan har

Du jagar jämt, det kvittar vem du tar
du verkar bara drömma om nästa
du gör allt för en natts bekräftelse
vad gör du om han vill stanna kvar?

Vi är så olika, som av skilda slag
vi som blev över när alla andra valt
om jag inte hade varit så rädd och feg
så hade det nog blivit du och jag




Kommentar:

Det mesta jag skriver här på bloggen är sant eller åtminstone åsikter som jag står bakom. Men när det gäller mina pretentiösa försök, som det ovan, är det inte så. Då är det tvärtom så att nästan allt är påhittat. Det är nämligen klart lättare att skriva när händelserna är påhittade. Visst slinker det väl in en del ibland som stämmer, men det är bara en liten del. Det som jag skriver som däremot är verklighetsbaserat lägger jag inte ut här på bloggen, eftersom det skulle kännas för självutlämnande.

Det är kort och gott inga verkliga personer som texten ovan handlar om, även om den är skriven i jag-form.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-01-31 18:43:25

det är alltså inte killen i filmen som har skrivit brevet? :) jag tycker du skriver bra!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-01-31 19:29:09

Haha, rätt uppfattat! Det är inte killen som har skrivit brevet som är med i filmen nej:)

Tack för de snälla orden!

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-01-31 20:57:36

Ja, jag kan inte annat än hålla med Stina... Fastnar lätt i dina texter =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela