Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Bevis på att jag är jättegammal

Publicerad 2006-01-27 21:07:09 i Allmänt

Att fylla 25 är ett stort steg. Om inte annat insåg jag det idag när jag läste TV-krönikan i DN. Den innehöll en liten attack mot SVT:s tablå, att den statliga televisionen inte fångar in ungdomarna. Jag citerar från dagens DN:

Tänk själv. Om du vore (det kanske du är) vuxen under tjugofem och skulle kolla lite teve. Visst vore risken överhängande att du då valde något av följande program: "Prison break", "Vänner", "Floor filler", "Lost", "Beverly Hills", "Rome", "OC" eller någon av de ändlösa repriseringarna av "Sex and the city"?

Går någon av de här serierna i SVT:s kanaler? Skulle inte tro det. Där visas i stället pensionärernas favoriter, "Morden i Midsomer", kanske, eller "Kommisarie Lynley" för tjugonde gången.

Den enda av ungdomsserierna ovan som jag sett mer än 20 minuter av är Vänner. Resten har jag nästan helt hoppat över. Däremot följer jag Lynley, och det är länge sedan jag missade ett avsnitt av Midsomer-morden. Jag är alltså så gammal och tråkig nu att jag kollar på pensionärsteve. Tre månader har gått sedan jag fyllde 25, mer behövdes inte.

Jag som trodde att man skulle behöva fylla 30 innan man fick en riktig ålderskris! Men jag är tydligen redan halvvägs i graven och för gammal för att förstå något nytt. Och det är klart, det var ju rätt bra förr. På min tid, när jag var ung.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-01-28 09:32:28

det var väl ingen nyhet att du börjar komma upp i åren lite :) det är även väldigt roligt att reklamen som ligger under ditt inlägg är för mammakläder :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-01-28 14:16:36

26 är mycket värre! Morden i Midsomer är ju tokbra. Jag gillar verkligen inte de andra serierna, förutom Vänner som är riktigt, riktigt bra. Lost är nog också bra, men det har jag aldrig sett.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-01-29 01:10:41

Har heller aldrig sett lost, så den kan vara bra.

För övrigt verkar det vara lite pensionärsvarning på dig också:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela