Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And you can dream, so dream out loud. You know that your time is coming 'round

Publicerad 2006-08-25 18:43:11 i Allmänt

Drömmar är konstiga. Oftast konstiga på ett roligt sätt, men ibland även jobbiga. Kanske var det för att jag låg och småslumrade länge på morgonen (okej, förmiddagen), men hur som helst så kommer jag ihåg väldigt mycket från nattens drömmar. Jag var tillbaka på min gamla gymnasieskola, dock är jag osäker på vad jag egentligen gjorde där. Lektioner och en massa annat var det i alla fall.

Men än så länge var det mest konstigt. Det jobbiga var att en gammal obesvarad kärlek oväntat dök upp. Kanske inte fullt så uråldrig som min gymnasietid, men det är ändå åratal sedan jag accepterade att det aldrig skulle bli något. Hade någon frågat i går så hade jag svarat att jag glömt henne för länge sedan. Men i dag är klumpen i magen tillbaka, orsakad av en dröm. Skumt.


Drastiskt ämnesbyte. Jag köpte dvd-n U2 - Live in Chicago i veckan, och på den är det en låt som står ut: The Electric Co. Fast även det framförandet bleknar i jämförelse med det här, som jag har letat efter ett tag och nu slutligen hittat. Notera hur Bono sparkar sitt mickställ på the Edge efter 17 sekunder, och att Larry ser glad ut 3:50 in i klippet! Och bokstäverna i bakgrunden, är de gjorda av vattenrör?

Även det här klippet är ganska charmigt, även om kvalitén (eller säkerheten!) inte är den bästa.

Den nya Killerssingeln är ganska bra, även om videon är väl pretentiös. Vill man bara höra musiken så finns den här.

Världen tuffaste maskingevär?

Som avslutning en dikt snodd från ett U2-forum. (Nej, jag är inte ansvarig. Min engelska är i alla fall lite bättre.)


zooropa and pop
is good for my cock
and both are much more better
than their current dad-rock

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-08-25 19:17:38

drömmar är skumma.

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-08-26 11:09:56

Hela grejen med att sova är ju lite mysko, man vet inte riktigt vad som händer och vem man är. Tänk bara på dem som går i sömnen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela