Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

En hyllning till en Stefan Lundin!

Publicerad 2006-01-18 22:02:18 i Sport

Jag har kommit på vad bloggen borde heta. Stefan Lundins Fanclub. Allvarligt talat så hade jag nog tröttnat på det namnet ganska snabbt, men det går inte att komma ifrån Stefans storhet. För er som inte vet är Lundin fotbollstränare, för tillfället i BK Häcken. Tidigare har han bland annat tränat Örebro SK och IFK Göteborg, och jag tänkte berätta om ett par kommentarer han fällde under sin tid i blåvitt.

Den första är hämtad härifrån. Jag kan inte säga så mycket om det, bara läs och njut!

Efter ett avslutat träningspass på Kamratgården förde jag vårt dilemma på tal för Håkan Mild. Jag såg på hans min hur irriterad han var på hur vi behandlats. ”Jag löser det, nästa gång kommer ni in.” Paff men lättad lämnade jag Delsjö-området den gången. Nästa gång jag var på besök kom Stefan Lundin fram till mig och sa att han hört om vårt problem att få tillträde till presskonferensen.
- Det är jobbigt för Gentzel.
- Jaha? Jag tittade förvånat på Stefan Lundin och väntade på en förklaring.
Den kom och den var väl värd att vänta på.
- Då får han två saker att göra på en dag, och han brukar prioritera frukosten…

Gentzel heter Bo i förnamn och var vid det aktuella tillfället (en ganska rundlagd) klubbdirektör i IFK. Innan dess var han chef för SVT-sporten, på den tiden då de alltid visade inslag från Redbergslids handbollsmatcher. Redbergslids målvakt hette, som av en slump, Peter Gentzel.

En annan skön Lundinkommentar kom när en journalist ifrågasatte Stefan.

Jag är bara en lekman, det är ni som är experterna.





Helt orelaterat, men här är mitt tips på hur den svenska U-21-truppen kommer att se ut i träningsmatchen mot Irlands U-21 den 28:e februari. Jag planerar att komma tillbaka till det här inlägget då för att se hur bra det stämde. Jag gissar att truppen kommer att bestå av 20 spelare, fördelade på 2 målvakter, 7 backar, 7 mittfältare och 4 anfallare.

Målvakter:
Oscar Berglund (Helsingborg)
Abbas Hassan (Elfsborg)

Backar:

Andreas Granqvist (Helsingborg)
Kalle Svensson (IFK Göteborg)
Mattias Bjärsmyr (IFK Göteborg)
Oscar Wendt (IFK Göteborg)
Fredrik Stoor (Hammarby)
Mikael Lustig (Sundsvall)
Stefan Batan (Djurgården)

Mittfältare:
Sebastian Larsson (Arsenal)
Dusan Djuric (Halmstad)
Samuel Holmén (Elfsborg)
Petter Andersson (Hammarby)
Erkan Zengin (Hammarby)
Alexander Farnerud (Strassbourg)
Marcus Pode (Malmö)

Anfallare:

Mikael Dahlberg (Sundsvall)
Henok Goitom (Udinese)
Joakim Sjöhage (Elfsborg)
Björn Runström (Hammarby)

Reserver: (De som kan komma med, speciellt om det blir skador)
Marcus Sahlman (Halmstad)
Peter Larsson (Halmstad)
Andreas Dahl (Helsingborg)
Martin Fribrock (Halmstad)
Pontus Wernbloom (IFK Göteborg)
Ola Toivonen (Örgryte)


Får väl se hur mycket fotbollsnörd jag är. Om det inte kommer några skador ska nog 17 av spelarna vara rätt för att jag ska vara nöjd, reserverna ej inräknade.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-01-19 11:45:45

Vi kan väl redan nu slå fast att du är en fotbollsnörd:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela