Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Så här efter några veckors bloggande

Publicerad 2005-10-22 00:28:45 i Allmänt

Nu har det gått några veckor sedan jag började blogga, och jag måste säga att än så länge har det varit väldigt kul. Bloggen har blivit det jag hoppats på, ett ställe att publicera mer eller (oftast) mindre innehållsrika tankar. Musik, fotboll och allmänt hade varit en bra indelning av inläggen, synd kanske att jag inte har gjort den indelningen på riktigt. Får se om jag ändrar det framöver.

Det som varit svårast att skriva om har överraskande varit fotboll, mest för att det skrivs sådana oerhörda mängder om det på andra ställen. Det finns redan bloggar som är många gånger bättre på att följa blåvitt än vad den här någonsin skulle kunna bli. I och med att jag bor en bit från Göteborg så får jag nästan bara utgå från andrahandskällor, så allt blåvittrelaterat jag skriver är mer eller mindre snott. Då är det ju inte så roligt att skriva. Exempel på bra sidor med blåvittinfo är:

Officiella hemsidan (Är trots allt den officiella hemsidan)
Bloggen Grogg (Mycket underhållande och skickliga skribenter)
Bloggen Bara Ben på Glenn Hysén (Har varit duktiga på att få tag på insiderinformation, men skriver även mycket skräp)
SvenskaFans-sidan Alltid Blåvitt (En hel del redaktionellt material och det bästa blåvittforumet)

Det där med musik har hittills mest blivit konstiga listor, så jag ska försöka att antingen skriva något innehållsrikt, eller åtminstone göra riktiga listor. En med tidernas 10 bästa band är nästan klart, men en så viktig lista måste jag tänka igenom ett tag till.

Inläggen som skulle hamna i allmänt om jag hade en riktig indelning har väl varit av blandad klass. I det här fallet är problemet snarast att jag skriver en anonym blogg där i princip alla (3?) läsarna vet vem jag är. Tanken har aldrig varit att det ska bli en dagboksliknande blogg, och det är det nog ingen risk för heller. Mitt liv är på tok för tråkigt för det just nu. Samtidigt vill jag ju inte att det bara ska stå trivialiteter, om salladsdressingar och sånt, så det blir en balansgång. Det är trots allt den här typen av inlägg som är roligast att skriva, så jag hoppas att jag blir lite bättre på dem.

Det där med läsare är lite intressant. Redan nu går det att se en trend att det är flest besökare under veckorna, medan helgerna är betydligt lugnare. (Även om sju besökare, som är toppnoteringen, inte är så mycket att yvas över.) Vad är det ni gör på helgerna som är så mycket roligare och viktigare än att läsa min blogg?

Kanske borde förra stycket avslutats med en smiley, men jag vägrar av princip att ha med någon i texterna. Håller man så hög litterär klass som jag så är de helt klart under ens värdighet. Det där med tydlighet är överskattat.

Eftersom ingen har frågat vad namnet kommer ifrån så förblir det hemligt.

För övrigt är de tidigare Lars Winnerbäck-skivorna otroligt mycket bättre än de senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela