Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

On the side of a hill as the valley explodes

Publicerad 2005-11-21 00:11:34 i Allmänt

I fredags eftermiddag var jag ute och gick, och det är väl inget konstigt eller ovanligt i det. Något som däremot var ovanligt var solnedgången. Jag har sedan en liten svaghet för att ta kort på sådana, och här var en av de vackraste jag någonsin sett. En vacker snötäckt hage och en ringlande väg i förgrunden, och i bakgrunden den sjunkande solen. Dagen hade varit ganska mulen, men nu fanns det små glipor i molntäcket, och ur dem strålade ett fantastiskt ljus. Gula strimmor i närheten av solen och allt mer rosa ju längre ut man tittade.

Det hade inte gått att misslyckas med den bilden, speciellt eftersom solnedgångar oftast blir bättre på bilder än i verkligheten. Tyvärr var det så kallt ute att jag inte vågade ta med kameran i fredags. Ni får nöja er med två äldre bilder istället. Jag har varit tvungen att beskära dem en hel del så att de inte ska ta för mycket plats.



Bombnedgång





Nissannedgång

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2005-11-21 09:15:16

snyggt! å det är telemasterna ju! eller?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2005-11-21 12:56:54

En telemast syns det, men den är inte så viktig för mig!

Ps. De här kommentarerna ser nog lite konstiga ut om man inte känner till bakgrunden:-)

Postat av: stina

Publicerad 2005-11-21 14:27:14

jo, men allt behöver inte alltid vara logiskt eller förklarat. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela