Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And though the news was rather sad

Publicerad 2011-02-07 21:23:36 i Allmänt

Som barn har man sin bild av hur det kommer att bli då man blir vuxen. Jag ska inte gå in något närmare på min, mer än en liten detalj. Jag förestälde mig alltid att jag skulle ha en morgontidning.

Jag är nu såpass gammal att jag känner mig rät vuxen, men någon tidning har jag inte. Jag har tänkt då och då på att skaffa mig en, men inte numera.

Jag fick en nyligen en fyra veckors prova-på-prenumeration på dn, och jag tror inte att jag har öppnat hälften av tidningarna. Jag har kanske läst 10 minuter per morgon (min morgonrutin är närmast optimalt ihoppressad, för att ge så mycket sömn som möjligt), och på kvällen känns tidningen rätt inaktuell. Så nu har jag ett berg av oöppnade tidningar jämte köksbordet, som ger mig dåligt samvete. En tidning i veckan är ungefär vad jag hinner med.

Jag är nog ingen tidningsmänniska, trots att jag alltid har sett mig som en.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2011-02-10 09:07:33

Jag känner igen mig helt i din beskrivning :-) Prenumererade på GP ett tag och även om det är en väldigt trevlig tidining var det det jobbiga i att få så många tidiningar att lämna till sopsorteringen som blev den tydligaste effekten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela