Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Smoke it, drink, here comes the flood, anything to thin the blood

Publicerad 2009-02-22 22:43:16 i Allmänt

Söndag kväll igen, men den här gången känns det lite lättare än vanligt. Ledigheten på torsdag och fredag (stafetter!) gör att jag bara har tre arbetsdagar framför mig. Ska bli duktigt skönt. Jag känner mig lite skyldig som tar ledigt för att titta på teve, sånt borde ju inte en riktig arbetare göra, men det är för allas bästa. Jag var mer eller mindre tvungen att ta dagarna innan april, så då är det väl smart att passa på mitt emellan jul och påsk? (Allt för att rättfärdiga...)

Helgen har ägnats åt teven (Södergren!) och finale notepad. Det sistnämnda är ett notskrivarprogram, jag har pysslat lite med mitt orkesterstycke. De svagare bitarna har fyllts ut med lite motmelodier och det har varit tämligen lyckat. Låten saknar fortfarande lite riktning, det är kanske lite för många små idéer och för få återkommande teman. Men på det stora hela så går det framåt, även om jag blir mer och mer sugen på att utöka orkestreringen till fler instrument. Främst en massa stråkar tror jag, men mitt gratisprogram tillåter bara åtta instrument. Och med tanke på hur mycket tid har tagit att arrangera hittills så är kanske begränsningen bra. Timmarna flyger nämligen iväg. Om ni tittar på bilden nedan (av sida 21 i partituret) så förstår ni nog varför.



Men roligt är det. Vill ni lyssna på den senaste versionen så finns den här, under namnet oklar.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-23 11:48:07

ta ledigt är bra när man kan! jag är sjuk idag jag, det förlorar man en väldig massa pengar på istället. och inte finns det nåt att titta på på tv ens. värdelöst.



kul med ett orkesterstycke. det låter bra!

Postat av: Robodan

Publicerad 2009-02-24 23:19:55

Södergren var verkligen underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela