Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Du får multiball igen, det känns som spelet aldrig kommer att ta slut

Publicerad 2008-09-14 17:51:08 i Allmänt

Idag känns som en bra dag.

I veckan som gick fastnade jag i vinkelvolten. Jag sov dåligt en natt i början av vecken, och var då så trött dagen efter att jag somnade direkt efter jobbet. Och då sov jag dåligt på natten, och blev så trött vid sextiden nästa kväll att jag sov en timme då. Och så rullade veckan på. Men igår höll jag mig vaken till tiotiden, somnade, och vaknade pigg och glad vid kvart i nio. Duktigt.

Inte blev det sämre av att solen sken ute, för första gången på veckor. Så jag gick ut, och gick och gick tills jag fick skoskav. Nästan två mil tror jag att jag hann. Lite pauser, för att titta efter en ny teve och för att äta, blev det också. Kort och gott, ett utmärkt sätt att fördriva nästan fem timmar av en ledig dag på.

Här är mina två favoriter bland fotbollslänkarna. De är gamla som gatan, men de håller fortfarande. Lantto och Zengin, en av intervjuerna är otroligt nog på allvar. Gissa vilken?

Helgen började bra redan i fredags, då jag köpte mig lite lycka. (Vem har sagt att det inte går?) Jag köpte en gitarr (till), en nylonsträngad akustisk. Jag har spelat så mycket på min stålsträngade det senaste året att jag nästan har glömt hur det är att spela på nylonsträngade. Speciellt lurigt är det att halsarna är så olika tjocka, så när jag hittade en nylonsträngad med smal hals på rea så slog jag till. Jag är fortfarande inte riktigt van vid den, och jag kan sakna klangen från min stålsträngade, men jag och min nya kompis ska nog bli bra vänner framöver.

Här är den nya gitarren, och ett par solnedgångar till från min balkong.











Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-14 19:34:11

snygg gitarr! grattis till inköpet!

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-09-14 21:52:05

Skönt med nylon! Men du har väl vant fingrarna vid stålet.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-09-15 12:09:07

Tack!



Ingen som vågar gissa vilken av länkarna som är på allvar?

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-15 16:58:58

haha, jag har inte ens klickat på länkarna.. det handlar ju om sport :) får nog ta ett kik lite senare.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-09-15 17:06:48

De innehåller fotbollsspelare, men ingen fotboll. Så du kan vara lugn:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela