Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Och för varje gång så mörknar du, och bilden drar sig undan som en dröm

Publicerad 2008-10-19 17:24:59 i Allmänt

Jag behöver boktips! Jag tycker om att läsa, men har svårt att hitta böcker. De senaste veckorna har jag läst Torbjörn Flygts Underdog, och tyckt om den. Jag fick boken av min bror som julklapp för många år sedan, men det blev inte av att jag läste den förrän nu. Riktigt bra är den i alla fall, men nu är den slut. Så är det någon som har ett tips eller två?

Tiden går fort, speciellt så här på hösten. Förra helgen var hösten så intensiv att jag tvungen att gå ut tre vändor och fotografera. Ett par bilder från förra söndagen:







Nu, en vecka senare, har sjuttiotalsfärgerna mattats av betänkligt och ljuset, ja hela stämningen, har blivit mer nostalgisk. Det känns som om man går runt i en super 8-film, snarare än i något modernt digitalfilmat. (Eller beror nostalgin bara på mitt bokläsande och mitt miljonprojekt till bostadsområde?) Och förra helgens risk (att allt var så intensivt vackert att man blev blind) har minskats, de större kontraskterna gör att varje glödande löv syns lite mer.













Så även om förra helgen kanske var lite vackrare så blev jag nog lyckligare av helgens promenad än av förra helgens vändor. Ja, jag tror nog till och med att bilderna blev aningens lite bättre.

Jag hade en konstig känsla inför matchen mellan IFK och Kalmar. Eftersom jag hellre ser Kalmar än Elfsborg som mästare så visste jag inte inför matchen vilka jag skulle hålla på. Men när det väl började så var det glasklart, jag kan inte hålla på ett blåvitt misslyckande. Så jag blev nöjd till slut.

Det känns lite obegripligt att den här bloggen skulle vara över tre år. Vart tog de åren vägen?

Jag var på väg att skriva något om jobbet, fast den här gången ska jag bespara er det. Men jag har märkt en tydlig trend, när det är mycket och roligt på jobbet så blir det mycket om det på bloggen. Och eftersom det nog kommer att bli allt mer (och allt roligare?) framöver, så kan ni ställa in er på att det blir mycket jobbprat här i bloggen också.

Tomas Andersson Wij i Norrköping på lördag, det ser jag fram emot!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-10-19 18:50:57

fina bilder. just idag pratade faktiskt jag och daniel om att vissa buskar ser ut som heltäckningsmattor från 70-talet! roligt :)



boktips: flyga drake, ängeln på sjunde trappsteget, montecore, snabba cash.

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-10-21 19:18:27

Inte har du väl gett upp än. Visst 7 poäng på 4 omgångar ska vara omöjligt, men om Kalmar får stryk mot Djurgården samtidigt som IFK slår Elfsborg nästa gång är det 4 poäng kvar och en viss spänning infinner sig! :-)



Jag ska snart blogga lite mera. Svårare att ta sig tiden numera, men jag lovar någon ny blogg i veckan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela