Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Att vi förlorat oss i andens hav

Publicerad 2008-03-27 19:43:21 i Allmänt

Tänk hur jobbet kan påverka humöret. Om det går segt med arbetet är det svårt att få något vettigt gjort på kvällarna. Det känns långt när man går hem. Andra dagar, som idag, så är det bara att (trots förkylning) njuta av vädret på hemvägen och känna sig duktig. Vid lunchtid upptäckte jag att ett gammalt problem som jag trodde att jag hade koll på inte alls var löst. Jag börjande felsöka och hittade flera fel, men det fungerade bara sämre för varje fel jag rättade. Fram till en kvart innan jag slutade, för då hittade jag det stora felet. Och vips så fungerade allt, och jag kunde gå hem glad. Jag känner mig fortfarande nöjd, vilket kanske inte är helt bra egentligen. Mitt fritidshumör borde inte bero så mycket av mitt jobbhumör, men det är nog bara så det är.

En ganska trevlig landskamp igår, men hur bra var egentligen Brasilien. Var de inte ganska sega? Jag är rädd för att motståndet igår var mer på Danmarks än Spaniennivå, för att jämföra med lite gamla motståndare.

Om ni visste hur många raka segrar jag har på kungen numera skulle ni säga upp bekantskapen med mig. Eller i alla fall se till att få mig inspärrad på ett ställe med madrasserade väggar.

Min bil börjar närma sig hundra körda mil, påsken innebar mycket körande. 0.53 liter milen med i huvudsak motorvägskörande får väl anses vara godkänt? Synd bara att nästan hundra mils slask och vägsalt har valt att sätta sig på min bil. jag tvättade av den mitt under påsken, men vad hjälpte det?

Det kan vara kul att leka med sina bilder. (För nej, så här såg inte solnedgången igår ut. Alls.)





I år blir det inget allsvenskt tips från mig, det är helt enkelt för svårt.

Det går visst att lägga upp sex låtar på myspace numera, så snart kommer ett par gamla låtar till. Håll utkik! (Uppdatering: En gammal och en ny äppellåt finns numera på min myspacesida!)

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-01 10:11:15

bra äppellåtar. (och andra låtar också).

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-04-03 11:07:18

Jag tyckte ändå att Sverige skötte sig riktigt bra. Men visst Brasilien var inte på topp, å andra sidan var ju deras mål mer slump och media har en förmåga att bara gå efter resultat sådana här matcher. hade istället Rosenberg gjort 1-0 hade alla pratat om succé. Även om fotboll handlar om att vinna (när man är proffs) så är ju inte det det viktigaste i en träningslandskamp.

grattis till lösningen på problemet. jag förstår precis hur du känner. En sån där dag när man gör något bra och får känna sig duktigt är hela kvällebn räddad. Å andra sidan kan t.ex. en match med Blåvitt vända de flesta dagar åt ena eller andra hållet:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela