Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Om jag hade hud, behövde jag dig då?

Publicerad 2008-07-11 15:22:32 i Allmänt

Ibland är det bra att vara lat, ibland får man betalt för att inte ta tag i saker. När jag gick upp i dag på morgonen var vädret riktigt vackert, och jag bestämde mig för att ta mig ut till havet och sola. Men som det som så ofta är (i alla fall för mig) så tog allt lite tid, och jag bestämde mig för att äta lunch först. Och när jag stod vid spisen så kom molnen, och nu regnar det sedan några timmar. Hade jag varit en duktig människa som inte sölar bort semestern så hade jag väl precis hunnit ut till havet innan molnen och regnen kom.

Annars så har jag nu varit ledig i en vecka, och det har varit skönt att varva ner. Jag trodde att jag skulle bli sjuk när semestern började, men bortsett från en klen liten förkylning så har jag klarat mig. Och snart åker jag till stugan, och då ska jag få upp lite styr fart igen. Om vädret bara är hyfsat så är det en del som ska målas, men just nu känns det ju lite avlägset.

Nu har jag till och med sett allt extramaterial till the wire.

Ett par fina dagar har jag i alla fall fått, och jag har varit ute och gått en del. Bildbevis finns i slutet av inlägget.

Jag har svårt att riktigt engagera mig i blåvitt i år. Eller ja, jag ser de matcher jag kan på teve, och annars så kollar jag till resultaten med jämna mellanrum. När matcherna väl är igång så följer jag dem, men förlusterna är lättare att ta och segrarna gläder mindre. Jag tror att hände vid guldet förra året. Trots tio års väntan, den spännande avslutningen och alla motgångarna på vägen till guldet så var känslan snarast ett antiklimax. Visst var jag glad, men bortsett från minuterna efter slutsignalen var jag knappast extatisk. Sammantaget var det inte ens nästan nog för att väga upp alla tunga misslyckanden, förlorade finaler och missade måstematcher. Så även om det inte är ett medvetet val så har jag nog dragit ner en hel del på engagemanget i år.

Med juniorlagets cupseger var rolig.















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela