Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Jag har fått en sång att sjunga, och allt ljus på mig

Publicerad 2008-01-12 16:43:57 i Allmänt

Då var det dags för 2008 års första inlägg.


Vad vill jag egentligen ha den här bloggen till? Inte så att jag funderar på att lägga ner den, men jag vet inte riktigt vem jag skriver för. Enligt statistiken så har jag ungefär 20-30 unika träffar per dag, men jag vet inte riktigt om jag litar på det. Det låter väl mycket. Fast hur som helst så är det egentligen inte så viktigt, så länge som det finns någon som läser här så fungerar det för mig.


Nej, det handlar mer om vad jag ska skriva om. Mitt jobbprat kan det knappast finnas så många som är intresserade av och mina sportkommentarer kommer alltid efter att ett tjog journalister eller två redan har fått tycka till i media. Och med tanke på hur lite tid jag lägger numera (jämfört med tiden innan jag hade ett jobb) på att skriva ordentligt och fundera ut fina formuleringar, så känns det som att det inte riktigt är läge för att ge sig på för ambitiösa projekt.


Jag har funderat på att skaffa mig en anonym blogg (riktigt anonym då), men om jag inte tycker att jag hinner med att skriva i en så verkar det ju lite smådumt med en till. Så det fortsätter nog som det är.


När det gäller Kalla och Tour de Ski så har det verkligen skrivits mängder, så jag tänker inte säga så mycket. Bara att det var galet bra gjort.


Fredrik Risp är skön, eller vad sägs om följande rader: Har nyligen tackat nej till både Malmö FF och ett mångmiljonbud från Elfsborg. Hade inte spelat någon roll hur mycket de erbjudit, skulle hellre sitta i turkiskt fängelse än spela för en annan allsvensk klubb än Mesta Mästarna!!


Tur att man fortfarande är så pass ung att man orkar vara uppe till tre på natten, men lite jobbigt att man är så gammal att man numera anser att det vara en prestation.


Jag måste skriva något om bussresan hem efter julhelgen. Eftersom det var jullov så var det folk överallt och extrabussar. (Jag träffade på min date från gymnasiebalen för första gången på åtta år eller så!) Efter Jönköping så satt det en (tydligen trött) tjej jämte mig, och jag märkte att efter hon somnat så började hennes huvud att luta mer och mer mot mig. Och jag blev ställd, för vad skulle jag göra om hon lutade sig så mycket att det blev kontakt?


Jag bestämde mig efter lite funderande för att det inte skulle göra så mycket, så när hon till slut hamnade så mycket på snedden att hon lutade sig med sin axel mot min så fick hon göra det. Kombinationen av skakig väg och min beniga axel löste problemet nästan direkt, men det kändes klart konstigt. Vår samlade konversation fram till dess bestod väl av "är det ledigt här? - ja, det är de.", och så sitter vi där. Jag borde kanske ha knuffat henne ifrån mig, men det hade känts lite elakt på något sätt. Fast å andra sidan så kände jag mig rätt påträngande när det blev som det blev, så jag gjorde kanske fel ändå.

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-01-15 20:24:37

folk läser, folk kommenterar inte... det är min uppfattning :) men det är roligt att läsa iaf!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-15 21:02:33

folk glömmer kolla folks bloggar ibland. jag fick äran att träffa mats-ola irl i helgen som gick så... vad är internet liksom?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-01-16 11:00:24

Ett förtydligande.

Jo, nog finns det några som läser bloggen på riktigt, det är inte det som är problemet. (Fast de 45 unika träffarna i lördags tror jag inte på.) Det är snarare att det känns så begränsande att skriva ibland när man vet att vänner, familj och arbetskamrater läser eller kan läsa här. (Det är knappast jättelurigt att hitta hit om man vet att jag har en blogg, lite väl valda sökord på google så går det. Eller så gör man som min bror och snubblar hit av misstag.) Jag tror inte att någon av mina jobbarkompisar läser här, men någonstans i bakhuvudet så har jag ändå att min chef skulle kunna läsa det. Och då får man ju tänka efter på vad man skriver:)

Så ibland skulle jag vilja ha en helt anonym blogg, där det gick att vräka ur sig obegränsat med skit åt alla håll:) Fast samtidigt så inser jag ju att mitt liv är begränsat spännande för någon som aldrig har träffat mig, och att jag knappast skulle kunna skriva en blogg med något större allmänintresse. Och då är det bättre att skriva trivialiter som någon i alla fall läser.

stina: tack för att jag fick sova hos er (igen)!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-16 14:49:35

du kan ju faktiskt annars skriva typ dagbok? :) på ett papper, eller i datorn, som bara du kan läsa. man vill inte att chefen ska läsa ens blogg!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-01-16 15:10:49

Jag inser att inlägget och min tidigare kommentar är gnälligare än vad jag egentligen menar. Jag tycker att det är roligt att skriva ett inlägg här lite då och då, bara att det någon gång känns tråkigt att inte kunna skriva riktigt allt man vill. Fast oftast går det, det är trots allt sällan som jag känner mig begränsad. Det är väl egentligen bara då som jag skulle vilja skriva dagbok, och det är för sällan för att det ska vara lönt.

Sedan så händer det att jag skriver saker som jag inte lägger upp här utan som bara blir liggande, eftersom det här är fel forum. Och så har det varit så länge som jag har haft bloggen.

(Det märks väl inte att jobbet känns segt idag?)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela