Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Det är sent och det dröjer lite till, innan blommorna ut

Publicerad 2008-12-07 19:55:48 i Allmänt

Tänk om man hade fått en sommardag nu. 25 grader, sol i 18 timmar och så lite ledighet på det. Men bara en dag, sedan hade man varit tvungen att återgå till "vintern" (som på något sätt har utvecklats till fem novembrar på rad). Det hade bara inte gått. Under hösten så har kroppen (turlig nog) glömt hur det egentligen känns med ljus och värme, och på något sätt lyckas man undvika att se hur allt ser ut.

Vädret, och bristen på ljus, är skadligt för mig. I veckan slog det mig att jag inte tog mig utanför stadsgränsen under hela november! Och helt ärligt, jag kan inte komma på vad jag skulle ha gjort någon annanstans heller.

Dessutom så är det över en månad sedan jag tog min senaste bild med kameran. (Om ni undrar varför jag inte uppdaterar oftare nu på slutet så är det nog en stor del av svaret.) Vad finns det att ta bilder på i november? Nu skulle det kanske vara värt att ta en bild på alla adventsljusstakarna, men allt annat är bara grått. På så sätt gör det inte så mycket att det blir mörkt snabbt, hellre svart än grått.

Bilderna från i våras ser närmast onaturliga ut, och jag vill helst inte tänka på att jag kunde gå runt i shorts och t-shirt och ta dem.

I övrigt så skulle det sitta fint med en vedeldad badtunna på balkongen. Vi åt julbord med jobbet i fredags, och då avslutades kvällen i en sådan. (Hur det gick till är en annan historia.) Det finns något speciellt i att sitta i duggregnet med en kall öl i handen, och trots att luften ovanför bara är några få plusgrader ändå ha det så varmt och skönt. Livskvalitet.

Jag ska jobba på min balkongvariant.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-07 21:10:32

ja, bygg en sån lite fort och sen så kan du fota den :)



testa fota allt det gråa. kan bli fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela