Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Viðrar vel til loftárása

Publicerad 2008-04-06 21:42:52 i Allmänt

Jag har väntat i över ett år på att få använda rubriken, så när jag väl får chansen så måste jag ta den. 4-1 känns skönt, speciellt som spelet var halvdant i första halvlek. Fast blåvitt brukar ju inte vara bra i april. Jag ska förresten försöka att ta mig till Norrköping snart, för jag börjar få allsvensk abstinens.

Ett litet tips om en nästan löjligt billig box. Bra är den också.

Aningen blåsigt i går, men annars var det grymt väder. Så det blev en promenad på några timmar, och jag tog lite bilder.

Blommor, både gula och blåa fanns det.





Efter ett tags knatande i skogen öppnade landskapet upp sig.



Över huvudet ven det flygplan.



Att samla på stenar kan väl vara en okej hobby, men tyvärr kan den gå överstyr ibland.



Tydligen så ska stenarna användas i bygget av ett nytt stort köpcentrum vid motorvägen. Egentligen.



Några bilder ifrån förra helgen också. Det här är inte Gunde.



Ett par utsiktsbilder över min stad





Fast härinne hade man ingen vidare utsikt, fängelsemurar är nog tråkiga att stirra på i längden.



Mycket vatten är det så här års.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-07 09:09:50

ser ju rätt så trevligt ut i nyköping :) vi tänkte svänga upp någon lördag och hälsa på om det går bra?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-04-07 10:48:46

Det vore väldigt trevligt om ni gjorde det!

Postat av: Juho Hemmola

Publicerad 2008-04-09 10:55:12

Kom på att jag borde lämna ett litet avtryck. Jag besöker den här bloggen alltför sällan, men när jag gör det blir det att läsa ikapp de inlägg som finns.
Intressanta analyser (till o med de om jobbet), ett väl utvecklat språk och finfin fotokonst. På nåt vis fångar du mig som läsare.
Å inte minst ett blogg-namn som är brilajnt. "Massola" förtjänar alla fanclub-medlemmar ha kan få, sannerligen.

Postat av: smäm

Publicerad 2008-04-09 19:57:50

vad betyder det då? trevligt med vår. fina bilder. synd att det snöat bort nu :(

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-04-09 21:45:52

Juho: Tack, men up till groggklass kommer jag inte:)

Smäm: Vackert väder för en luftattakt betyder det, vilket ju passar bra då en isländsk mittback nickar in en hörna. (Och frasen lär komma från en isländsk tv-meterolog, som kommenterade vädret i Serbien under natos flyganfall där. Jag vet inte om det är sant, men det är en bra historia.)

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-10 14:04:54

så det är det låten handlar om :) man borde lära sig isländska.

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-04-10 19:17:50

Nyköping ser ganska mysigt ut. Vi får sannerligen komma och hälsa på. Sedan måste vi ju samordna så att vi ser åtminstone en av Sveriges matcher i EM ihop.

Sigur Rós har har allt! Vackra videor, texter och fantastiska låtar. Kolla t.ex. in de här:

http://youtube.com/watch?v=zQ5Grncdjlc&feature=related

(De är sannerligen änglar)

och den bästa:

http://youtube.com/watch?v=vH-jfqNjegY&feature=related

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-04-11 09:23:14

såpass!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela