Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

So wake up, wake up, it's T-shirt weather

Publicerad 2008-04-24 21:26:46 i Allmänt

18 grader och sol. Tänk att det kan kännas så underbart. Det märktes direkt när jag gick ut på lunch att det var varmare idag än innan (tidigare i veckan har östersjön kylt ner temperaturen till ca 10), och på eftermiddagen tog sig termometern upp till just 18 grader. Synd bara att man satt fast på sitt kontor, när dagen var som gjord för att ta med sig en filt ut till en grön gräsmatta och ligga i solen och läsa en bra bok.

Men en glass i solen på väg hem från jobbet blev det, en stor, smarrig daimstrum. Det var inte så illa det heller.

Bilder från igår:





Jag hittar ständigt nya kullar att ta bilder ifrån. På något sätt är det charmigt att oavsett hur Nyköpings byggherrar har försökt så lyckas staden inte bryta sig lös från skogen.





Efter lite tiggande så har jag numera två skärmar på jobbet! Lyxigt värre, även om de tyvärr har lite olika färgnyanser. Men det kan jag leva med. Och ja, jag tycker att jag behöver två skärmar. När jag räknade efter för några dagar sedan hade jag femton fönster uppe, och då blir det lite trångt på skärmen.

Annars kommer det nog att dröja med bloggandet, tjänsteresa, flytthjälp och dop väntar framöver!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-25 09:04:30

en vårskriksvitsippeäng. fint! det är mysigt när skogen är i staden tycker jag :)

vad för tjänsteresa? vem ska flytta och vem ska döpas? :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-04-25 12:19:35

Det är min bror som ska flytta, min systerson som ska döpas och tjänsteresan blir in i ett berg! (Mer tänker jag inte säga, jag vill ju mista anonymiteten:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela