Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Did you know how much I loved you?

Publicerad 2007-11-29 17:48:38 i Allmänt

Det är så länge sedan jag skrev här att jag inte riktigt är säker på vad som har hänt sedan dess. Veckorna flyter liksom ihop. Men en kort sammanfattning ska jag försöka ge.


Fotbollen först. Sverige har kvalificerat sig till EM, vilket är bra gjort. Om man som jag hänger lite på diverse fotbollsforum så stöter man allt som oftast på åsikten att kvalificeringen bara är en formsak. Lagerbäck är en dålig förbundskapten som borde sparkas eftersom Sverige bara går till utslagsmatcherna i slutspelen, och inte längre. Eller kanske för att han petar Kim Källström, jag vet inte vilket brott som brukar ses som värst. Själv tycker jag att Lettlandsmatchen var ett bra bevis på varför Svensson går före, men alla håller tydligen inte med. (Källström bättre betyg än Svensson?) Jag är gammal nog för att komma ihåg uppståndelsen inför VM -90, som var Sveriges första mästerskap på över tio år. Dessutom är det ju alltid något eller några klart större lag som misslyckas, så helt enkelt kan det inte vara.


Sedan kan jag väl hålla med om att höstens spel inte har varit lysande, men fotboll går ut på att ta så många poäng som möjligt, och det är Sverige fortfarande bra på. När det gäller den allsvenska fronten så är det skönt med lite uppbyggnadssäsong nu, det behövs även för min del. Slutet av allsvenskan var väl nervöst, nästa år hoppas jag att vi har avgjort med några matcher kvar. (Låter jag dryg nu? Då skulle ni läsa Stefan Andreassons kommentarer i senaste numret av offside. Fast det är väl bra att det i alla fall finns en person som ser Elfsborg som svensk fotbolls giganter.)


Det sägs vara december snart. Är inte det smått orimligt eftersom november väl har börjat precis? Det känns konstigt att det bara är lite drygt tre arbetsveckor kvar till julen, för det är mycket som ska hinnas med innan dess på jobbet. Jag som för någon vecka sedan trodde att jag snart skulle få det lugnt mot slutet. Jag nog kan hinna göra allt det jag ursprungligen skulle göra inom två veckor ungefär, men dum som jag är så öppnade jag min stora mun och sa att jag nog skulle hinna med lite mer innan jul. Så jag fick mer jobb lastat på mig. Jag ska nog hinna med extrauppgifterna också, men alla mina små marginaler är borta. Fast någon var ju tvungen att ta på sig det som hade blivit bortglömt, det är ju inte så att mina arbetskamrater sitter och rullar tummarna direkt.


Tidsplanen på jobbet ser fortfarande väldigt tight ut, det ska nog mycket till för att den ska hålla. De värsta smällarna om den inte håller kommer nog att komma efter nyår, och då drabbar det inte mig. Så jag ska inte klaga. Annars så har jag fått lite feedback från min tillfälliga chef. Snällt nog så hade hon bara positiva saker att säga, men med tanke på att jag är rätt ny på fältet så hade det varit lite hårt annars. Fast jag tycker nog att jag är värd berömmet.


Lite musik kanske? Det har blivit några nya skivor under hösten, men ingen som har gjort något sådär riktigt djupt intryck. Fast jag har upptäckt en skiva som stått i mitt ställ ett år eller så, American III av Johnny Cash. Jag är svag för Johnnys röst, så när väl låtmaterialet är bra så fungerar det verkligen. Den skivan kan rekommenderas. Christian Kjellvanders nya är helt okej, men ändå så har jag inte lyssnat så mycket på den. Jag ska ge den några chanser till snart. Även Sigur Rós har släppt nytt, men den känns lite som utfyllnad. De elektriska låtarna är bra, men Sigur Rós känns inte riktigt som ett band som tjänar på att spela in akustiska versioner av sina låtar. Det blir på sin höjd intressant.


Det börjar bli dags för mig att ta mig samman och åka till Ikea. Jag handlade så pass mycket där i våras att jag fick ett kampanjkort att handla för senare under året, och på något konstigt sätt så börjar ju faktiskt 2007 att närma sig sitt slut. Jag får se om jag orkat ta tag i det till helgen. Dessutom måste jag börja köpa julklappar, än så länge har jag inte köpt en enda. Fast jag brukar vara sent ute, så det kan nog lösa sig i år också.


Något mer som har hänt? Det är det säkert, men det får jag ta en annan gång.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-29 17:53:01

det är väl klart att du är värd allt beröm! :)

Postat av: Mats-olas Fanclub

Publicerad 2007-11-30 13:50:29

Hur ska jag tolka smileyn?

:)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-11-30 17:47:45

så sjukt fort det har gått. håller med, knappt ens märkt att november har börjat. imorgon är det första december. mad!

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-30 22:13:30

smileyn ska tolkas som att jag är glad för att du får beröm såklart! inte ironiskt.

välkommen på fika imorrn! :) (glad gubbe)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-12-03 10:42:32

Tack för fikat!

Det är lurigt med smileys. Själv har jag två lägen. Antingen använder jag dem inte alls, eller så har jag dem i varje mening. Och även det senare fallet gör dem meningslösa, det blir mest som lite prydnader eller så.

Tur att det var en glad smiley förresten=)

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-06 19:18:29

:) men vad ska man annars pryda med? julgranar?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-12-07 16:13:24

Om du kan rita en julgran så får du väldigt gärna göra det. Hur skulle den se ut?

-|-i-*

Nej, det blev väl inte mycket till gran?

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-09 21:56:01

jag försökte faktiskt, men man kan inte göra sånna där hajgap för då tror bloggen att man vill göra nåt annat format. annars skulle granen se ut: hajgap, hajgap, hajgap och till sist ett bindestreck som stam.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-12-10 07:54:44

->>>* (Jag vill ha emd en stjärna på toppen!)

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-15 11:14:23

fin gran matsola. nu får du uppdatera din blogg!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-12-15 14:36:32

Okej, det ska jag göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela