Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I'm alone in this world, and a fucked up world it is too

Publicerad 2007-05-08 16:57:13 i Allmänt

Nu är jag tillbaka igen på jobbet, efter en trevlig helg med ett väldigt roligt bröllop. Det känns lite konstigt att Stina och Daniel numera är Herr och Fru Löfgren, men jag vänjer mig nog så småningom. Annars är Nyköping vackert grönt och trevligt, men lite ensamt. Jag känner ju egentligen inte en människa här, mer än jobbarkompisarna som jag i alla fall vet vad de heter. Det känns dessutom lite konstigt att åka till en egen, tom lägenhet. Tidigare har jag ju bott i korridor, kollektiv och i villa med familjen, så det har alltid funnits någon att prata strunt med på kvällen. Eller allvar för den delen. Nu gör det inte det, men jag får väl skriva desto mer här kanske.


Jag har ännu inte kommit igång med att göra och ha med mig matlådor, men jag ska! I morgon så...


När det väl gäller mat och så så har jag fått reda på att jag kommer att få ett helt ok traktamente under tiden i USA, vilket känns bra. Nu borde det kunna finnas en del pengar kvar på kontot när jag kommer tillbaka från sommarens äventyr.


Det finns även små stunder som livar upp här på jobbet. Som när en av japanerna kom med släkt och vänner och hälsade, då blev det många bockningar och bugningar. Det är inte så lätt att veta vad man ska göra när en skock japaner hälsar på en, men jag försökte att buga tillbaka på ett så artigt sätt som möjligt. Den nya kaffemaskinen som kom i fredags fick också upp stämningen ordentligt. Det finns nog ingen bättre personalvård än en bra kaffemaskin.


Andrés Vasquez mål igår var hyfsat snyggt.

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-05-08 20:08:00

Kan det vara det där målet som 2 av mina kollegor tvingade mig att titta på idag? Det var tydligen ett chockmål. Dom var fortfarande helt fashinerade trots att målet skedde igår.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-09 07:58:15

Jag skulle tro att det är just det målet ja:) Om du är osäker så kan du kolla på den länken som jag just la till:)

Postat av: stina

Publicerad 2007-05-09 16:47:42

jag kan inte kommentera på ditt tidigare inlägg. får prova i linköping imorrn. tänkte mest säga tack för i lördags och för ditt tal. testar posta det här nu så får vi se vad som händer.. jag ser inte vad jag skriver nämligen. skumt.

Postat av: syster

Publicerad 2007-05-09 22:33:16

men du dricker ju inte ens kaffe! :)

när åker du till usa förresten? jag tycker att jag ska få komma och hälsa på dig, för det är inte mer än två tågtimmar mellan uppsala och nyköping. men om du är bizzy fram till den stora resan kan jag tänka mig att vänta till i höst...

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-10 16:01:38

syster: Automaten har även choklad och varmt vatten till te:)

Jag kommer antagligen att åka över den 2:a juni, men jag har gott om tid innan dess. Fast det är det ju inte säkert att du har. Två tågtimmar är faktiskt inte så mycket, dessutom går ju sj-s regionaltåg ganska ofta.

stina: Tack, och så hoppas jag att resan har var toppen!

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-05-15 21:57:07

Vasquez mål var osalgbart! Blåvitt är riktigt bra nu, särskilt Marcus Berg.

Tack för ditt tal på bröllopet. Det var verkligen det mest rörande på hela festen. Suveränt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela