Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

En rapport från den vecka som gått

Publicerad 2007-05-20 15:26:41 i Allmänt

Det har visst gått ett tag sedan jag skrev något här, så det måste jag åtgärda. Kan jag skylla mitt låga tempo på att jag saknar egen dator? Jag tycker att jag kan det.


Jag har haft tur med vädret. Torsdagen och lördagen regnade bort, men de dagarna tillbringade jag mest på bussar hur som helst. Jag har varit nere i stugan en vända, och när jag var där var vädret fantastiskt. Så även om visiten blev kort, så kändes det som att det var värt att åka. Tidigare år så har jag knappt varit i stugan under maj, och det har nog varit lite av ett misstag. För det var fantastiskt vackert där nu. Ekarna hade fortfarande den där klara, ljusgröna vårfärgen på löven som det riktigt lyser om. Speciellt i kvällsljuset var de makalösa. Det enda som retar mig är att min kamera inte var med, men det berodde på att jag saknar dator. Och det är ju bra att ha en sådan om man ska kunna spara sina bilder.


Jag var även på fotboll i torsdags och fick se mitt kära IFK vinna med 6-1, men mer om det i ett kommande inlägg.


Jag är även lite nöjd med att jag lyckades starta ett samtal med min granne på bussen på vägen upp. Det var lite låst ett tag, men efter att jag bjudit på en marianne så ordnade det sig. Resorna går fortare om man kan prata bort lite av tiden.


Jobbveckan var bara tre dagar lång, vilket kändes ganska lagom. Varför slåss för fyra dagars arbetsvecka när man kan få tre?


Fast nu blir det femdagarsveckor framöver. Dock bara två sådana innan det blir till att flyga över Atlanten och hamna i ett amerikanskt kontorslandskap. Det ser visst ut som kontoren alltid gör i amerikanska serier och filmer. Jag börjar bli lite nervös för resan redan nu.


Något mer att berätta? Ja, att det var go-cartkörning och mat efteråt med jobbet i tisdags. Åkandet resulterade i en tredje plats för min del, vilket väl får anses vara godkänt. Roligt var det hur som helst. Och maten var god. Och ölen.


Jag måste gnälla på Nyköping. Det verkar inte finnas någon skivaffär alls här, vilket innebär att Åhlens är typ de enda som säljer skivor. Och jag tycker inte om Åhlens skivavdelningar. De brukar vara dyra och svåra att hitta i, och här i Nyköping är sortimentet dessutom ännu sämre än vanligt. Inte så att jag hade några högre förväntningar, men att artister som Sigur Rós och Stina Nordenstam helt saknas är riktigt uselt. Jag lyckades i alla fall hitta en Kristofer Åström-skiva som jag ska hem och lyssna på snart.


Det var allt för den här veckan, men om en dag eller två kommer det ett referat från matchen mellan Ljungby och IFK Göteborg!

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-05-20 20:05:21

ja du, det där med bra skivaffärer i Sverige verkar tyvärr vara ett minne blott. Alla sköter det helt enkelt på nätet :-( Åhléns är ju så dyrt också.
Kul att höra av dig på bloggen igen. Ja i år är maj vackrare än någonsin! :-)
Den stora frågan om go-carten är ju hur många var med och tävlade? var ni tre så är det ju inte lika godkänt som om ni var 14. ;-)
Ser fram emot referatet från fängelsehotade Sellans hattrick!

Postat av: stina

Publicerad 2007-05-20 21:34:30

mm, skivor får man köpa på nätet:)
jag tycker det ska bli spännande att du ska åka till amerikatt. du måste blogga å berätta hur du har det där! :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-21 07:50:35

En eller annan rad ska jag nog hinna skriva även när jag är i USA (även om de skrämmer oss som ska över med hur mycket man måsta arbeta over there).
Vi var 15 på go-carten.
Internet är bra grejer när det gäller skivor. Jag brukar köpa mina mesta skivor där, men ibland kan det vara skönt att få gå och plocka bland skivorna. För du syftar väl inte på nedladdning? :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-05-21 19:34:12

Nej nedladdning syftar jag verkligen icke på!!! :-)
Jag saknar de stora skivaffärerna. Jag kanske inte köpte så mycket där, men man kan iaf gå omkring och bli inspirerad.
I London fanns en fin en och de hade lampshade!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-22 16:30:12

Tänkte väl det:)
Skivaffärer som har Lampshade är bra affärer!

Postat av: hannie

Publicerad 2007-05-22 22:35:49

jag kan skriva!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-23 07:43:56

Trevligt, men konstigt det också. För så vitt jag vet har inget ändrats. Blogg esses vägar äro outgrundliga:)

Postat av: hannie

Publicerad 2007-05-23 12:14:28

nu är jag hos staniel... jag blev så till mig att jag kunde skriva, så jag skrev bara det. nu kan jag inte skriva igen. it sucks!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-05-23 14:31:09

Är det inte lite konstigt att du kan skriva att du inte kan skriva? Jag hänger inte med riktigt:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela