Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

It's no secret that a friend is someone who lets you help

Publicerad 2007-03-27 14:19:43 i Allmänt

Det har gått några dagar sedan mitt senaste inlägg, och det har hänt en hel del sen dess. Så jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Fast allra först så ska jag berätta att jag har fått jobb. Ett jobb som jag väldigt gärna ville ha, som verkar både utvecklande och trevligt. (Är det anställningsintervjuerna som får mig att skriva sådana klyschor? Då går det nog över snart, hoppas jag.) Den andre maj börjar jag, så det är bara fem veckor kvar!

Problemet med att det bara är fem veckor tills jobbstart är att det inte är så enkelt att hitta en bostad. Jag har väl ringt runt till tio fastighetsbolag idag, och bara fått ett par halvnapp. Och även där kan det vara svårt att komma till redan i början av maj. Jaja, det löser sig nog så småningom, men jag kommer knappast kunna flytta in i någon drömlägenhet redan innan jobbstart.

Just bostadsletandet har fått mig att inse att allt det här med jobbet faktiskt är verkligt. Under helgen kändes det inte som att det var på riktigt, men sedan dess har det så sakta gått upp för mig att det verkligen kommer att hända. Vilket både känns nervöst och roligt.


Ett tack till robodan och stina47 för att jag fick våldgästa dem i helgen. Både trevligt och praktiskt!

Jag instämmer i stinas beröm till eskju divine, de var riktigt bra i torsdags!

Ett par skojsiga länkar kanske? Båda är U2-relaterade. För det första så verkar det som att resten av gruppen inte riktigt delar Bonos åsikter, och så ett klipp med en inte alltför duktig gästgitarrist.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-03-27 15:56:38

Jag ahr sagt det igen och jag säger det förut:

Grattis!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-27 17:03:01

Med risk för å verka tjatig... men det är ju otroligt skoj att du fått jobb. Återigen: GRATTIS!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-27 17:03:25

...å det va jag som skrev det förra...

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-03-27 17:03:51

Prövar vi igen då om mitt namn vill va med...

Postat av: stina

Publicerad 2007-03-27 17:27:33

ja, å jag säger givetvis också grattis igen :)

det lär lösa sig med bostad.. annonsera i nån lokal tidning vettja!

Postat av: Lina

Publicerad 2007-03-27 19:06:22

Guuu va roligt!!!

Vart är det och vad för jobb!
Mer info!!!

Postat av: hannie

Publicerad 2007-03-27 21:26:53

grattis grattis grattis grattis!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-27 22:34:15

Tack så mycket!

Angående jobbet så är det i Nyköping och går i korthet ut på att bygga/modifiera kraftverkssimulatorer, främst för kärnkraftverk. Ungefär:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-03-27 22:37:58

Hon var verkligen dålig på gitarr:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela