Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

D.C. sleeps alone tonight

Publicerad 2007-07-30 23:30:37 i Allmänt

Jag har visst brutit min tidigare trend att skriva ett inlägg i veckan, trots att det inte direkt saknas uppslag till det. Jag har bara inte haft den riktiga motivationen, och tänkte slippa arbetet idag genom att posta lite bilder.

Fast först måste jag nämna att jag var i Washington förra helgen. Det blev bara ett dagsbesök, eller snarare eftermiddagsbesök, men eftersom Washington inte ligger mer än 40 minuter bort (i USA anger man avstånd genom att säga hur lång tid det tar att sig dit med bil) så gör det inte så mycket. Det blir säkert fler besök dit innan jag åker hem. Vi tog oss till en av förortena med bil och tog sedan tunnelbanan in. Smidigt.

I Washington tittade vi på vita huset (man såg inte mycket av det för alla avspärrningar), capitolium och en massa krigsmonument. Amerikanarna gillar verkligen sådana. Monument alltså. Ja, krig med misstänker jag. I övrigt måste jag säga att Washington verkar vara en trevlig stad. Inte så mycket storstad som New York (går det?), men ganska inbjudande ändå. Breda gator och stora departement gör ett visst intryck. Här är ett par bilder som min medresenär har tagit.





Jag undrar vilka personliga tillkortakommanden arkitekten till Washingtonmonumentet försökte kompensera för.

Jag såg Simpsonsfilmen igår, och det var som ett riktigt, riktigt bra Simpsonsavsnitt. Bra alltså, även om dn-s femma i betyg kan vara aningen för högt. Men jag skrattade mycket, och hade nog skrattat ännu mer om inte nämnda dn-artikel hade avslöjat en stor del av skämten. Skäms dn!

Slutligen ett par bilder på Baltimores skyline och lite baseboll, förhoppningsvis kommer det ett mer innehållsrikt inlägg så småningom.





Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-07-31 23:30:19

vi har också sett simpsons. jag hade inte läst nåt om den innan och det var tur för dom spoilar mycket på många ställen. jag tyckte den var kanonbra verkligen. skrattade många många gånger. och mest skrattade jag åt spiderpig. :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-08-03 12:19:40

Spiderpig rules! Jag tror arkitekten kompenserar ordentligt:-)
Nu har jag sett blåvitt en gång på plats och en gång på TV. De kämpar iaf och berg är en stjärna. Hjalmar gjorde mål igen minsann! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela