Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Through the sleet and driving snow, across the fields of mourning to a light in the distance

Publicerad 2007-01-23 00:26:34 i Allmänt

Snö och minusgrader är en bra kombination. Hade det dessutom varit vindstilla och sol hade det varit perfekt. Sånär som på att det bara är ett par centimeter snö, det är lite för lite egentligen. Men man kan inte få allt. Det är så skönt att bara vara ute och gå när det är ordentligt vinterväder, som man ändå får säga att det var idag. Visst biter vinden och de sju minusgraderna i kinderna, men det är ändå inte störande kallt. Jag vet inte varför, men det känns inte alls jobbigt att promenera när det är vinterväder.


Jag tror att jag har kommit på varför jag tröttnar så snabbt på Smashing Pumpkins Tonight, tonight. Det beror nog på att inledningen av låten är betydligt bättre än slutet. I början av låten blir jag kär, men jag hinner tröttna på den innan den tar slut. Tur att jag vanligtvis inte tröttnar på allt och alla jag tycker om på mindre än fem minuter.


Med tanke på hur den halva av ansiktet som Hans Olsson visat upp ser ut så vågar jag inte tänka på vad som har hänt med resten. Stackare.


Jag kan väl inte påstå att det är så särskilt vanligt (ännu), men det finns några fotbollspelare som bloggar. Klart bäst av dem är nog Adam Johanssons, även om den nästan aldrig uppdateras. Till hans försvar kan det sägas att det nog var länge sedan någon allsvensk fotbollsspelare gick en heltids skrivarkurs vid sidan om sitt bollsparkande. Tre före detta blåvita spelare är igång, nämligen Dennis Jonsson, Fredrik Risp och John Alvbåge. Kalmars Henrik Rydström har gått ett steg längre och skaffat sig en hel hemsida. Ett sammanfattande omdöme av de ovan nämnda bloggarna får bli att de nog har gjort klokt i att satsa på fotbollen.


Fotbollslandslaget har avslutat sin vinterturné, och för min del gav den ingenting. Det kan kanske möjligen bero på att jag inte såg någon av matcherna, men nog även på bakslagen för de blåvita spelarna. Alex fick bara en landskamp i sin jakt på att bli fjärde svensk till 100 landskamper, och Pontus Wernbloom fick 50 minuter på en position där han inte ens håller allsvensk klass (högerytter). Varför var han med? Han var ganska svag under andra halvan av allsvenskan, och Lagerbäck tyckte uppenbarligen att han inte dög ens som nödlösning på innermittfältet. I sista matchen fick högerbacken Concha spela vänsterytter och Anders Svensson defensiv mittfältare efter att Holmén gått ut. Två spelare på klart ovana platser istället för att ta in Wernbloom på hans naturliga. Om Lagerbäcks förtroende inte är större än så hade det varit betydligt bättre för Pontus att stanna i Sverige och träna med blåvitt.

Dessutom var det lite synd om Anders Svensson som först fick en stämpling just där det gör som ondast och sedan ett obegripligt rött kort. Världen (eller mer bestämt domaren) är bra orättvis ibland.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-01-23 09:23:50

Japp synd om Svensson och att Olsson vill åka störtlopp i Åre tyder på att han fick någon form av hjärnskada också! :-)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-01-24 22:03:11

ännu värre när låtar har ett fantastiskt intro, halvkass vers och värdelös refräng. :( har några sådana. vadmangöra?

Postat av: hannie

Publicerad 2007-01-24 22:30:10

ja, verkligen synd om olsson. fy!

jag såg ecuadormatchen, men det var inte mycket att ha. jobbigt att springa på 3000 meters höjd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela