Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Love is blindness, I don't want to see. Won't you wrap the night around me?

Publicerad 2007-02-12 00:06:16 i Sport

Det blir nästan bara sportinlägg just nu, men det är det som känns roligast att skriva om för tillfället, så det får bli så.

Anjagulden väller in, och jag har inte mycket mer att säga. Möjligen att VM-guld i alla fem grenarna är otroligt stort.

Just nu är det fotbollskanalen på fyran, och redan när jag fick syn på Olof Lunds fula tryne blev jag lite lätt illamående. När han dessutom öppnade munnen och började prata så blev det till att stänga av teven. Hade fyran haft någon slags anständighet så hade de omöjligen kunnat anställa honom, men nu har de ju en genomrutten skitmoral så det är kanske inte så överraskande trots allt.


En annan sak jag stör mig på är en viss kritik mot Lars Lagerbäck. Sladjan körde den i kvällens sportspegel, och resonemanget påminner lite om de palestinska motståndsmännens klagomål på romarna i Life of Brian. När en av dem frågar vad romarna har gjort för dem, så kommer uppräkningen av skolor, vägar, vatten, säkerhet och så vidare. Fotbollsvarianten går ungefär så här:
- Vad har Lagerbäck egentligen gjort för något bra som förbundskapten?
- Jo han har tagit oss till fyra raka mästerskap och vi är på god väg till ett femte.
- Ja men hur har det gått där då?
- Vi har gått vidare från gruppen de tre senaste gångerna, och bland annat slagit ut Argentina, Nigeria och Italien på vägen.
- Ja men där har vi inte vunnit någon match!

För det första är Sverige en relativt litet fotbollsland och vi bör anpassa våra förväntningar till det, och för det andra är det väl knappast Lagerbäcks fel att Anders Svenssons, Fredrik Ljungbergs och Henkrik Larssons ramträffar inte gick in?


Det var en höjdare att få se Vladimir Smirnov dela ut medaljer under skidskytte-VM. Det finns nog ingen icke-svensk idrottare som jag har hejat så mycket på som Smirre. När jag väl har kommit in på honom så vill jag bara tillägga att han kanske ska vara glad att han inte tävlar idag, jag är inte så säker på att alla masstarterna hade gynnat honom. Men nu tävlade han ju i rätt tid och tog ett OS-guld, fyra VM-guld och ett oräkneligt antal medaljer i övrigt. Stort.


Avslutningsvis en perfekt seger.

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-02-12 16:56:46

Asgrym seger! :-)

Håller med dig till hundra procent när det gäller landslaget. Är dock lite orolig inför kvalet, inte p.g.a. av Lagerbäck men p.g.a. att vi tydligt är så sårbara för skador. Utan Ljungberg och Elmander fanns det ingen som sprang och det är tyvärr nästan bara Zlatan som klarar av att skapa chanser i den typen av match.

Även jag diggar Smirnov, minns väl när han först ropades ut som etta och tackade Sverige och sedan fick se sig slagen på målfoto av Björn Dähli!

Anja är sjukt bra, men slalomen undrar jag om hon tar. Trodde dock absolut inte på tre guld innan mästerskapen så vem vet? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela