Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I'm not alone cause the TV's on yeah

Publicerad 2007-08-07 23:38:23 i Allmänt

Så var det dags för några ord från USA-s brottsligaste stad igen. (Förra året hade Baltimore den näst högsta mordfrekvensen bland alla hyfsat stora städer, men eftersom förra årets siffra redan har överträffats så kan det nog bli en första plats i år.) Jag har inte några stora nyheter att komma med (ännu i alla fall), så det blir lite småplock.

I helgen tog jag och min resekamrat en sväng ut i naturen här, närmare bestämt ett naturreservat några kilometer från vår lägenhet. Naturligtvis tag vi bilen dit(vi är ju trots allt i USA), men väl där blev det en promenad i naturen. Vi tog oss ner från en utsiktshöjd till en "flod" och njöt av lugnet där nere. Floden i sig var nästan uttorkad och det gick nästan att ta sig torskodd över den genom att hoppa mellan stenarna, men vi var ansvarsfulla och stannade på vår sida. Dessutom tog vi en vända in i skogen bredvid och beundrade grönskan. Skogarna här är förvånansvärt gröna med tanke på att klimatet är medelhavslikt. Allt gräs är visserligen bränt eftersom våren  var torr, men annars står grönskan sig bra. Vintrarna måste vara kallare än vad medelhavsvintrarna är.

Just nu kom det en nyhet, en liten i alla fall. Vår chef från Sverige är över för ett ledningsmöte, och när jag höll på och skrev det här så kom han förbi och pratade om vilka jobb som är på ingång. Det verkar som att det nog blir till att jobba med tyska projekt under hösten. Fast jag ska väl påpeka att inget är bestämt ännu. En annan liten nyhet är att företaget nog kommer att anställa ett par till under hösten. Så snart kommer man inte att vara nyast på företaget, och det kan ju vara smidigt. Dessutom är det inte fel med mer jämnåriga arbetskamrater.

Det här får nog vara allt för idag.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-08 09:26:37

skönt att slippa vara den rookiegaste rookien. :) tyska projekt låter spännande. får du åka till tysklandet då? återstår att se antar jag.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-08-08 14:22:48

Det allra mesta av jobbet kommer nog att göras från Sverige i så fall, vilket känns rätt bra. Någon vända till Tyskland blir det nog, om det nu blir Tyskland, men inte tre månader:)

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-08 18:27:16

titta, nu kan du kommentera igen!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-08-08 19:19:31

Ja, ibland i alla fall. Trevligt hur som helst:)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-08-08 23:03:49

Bara för att nu få reda på att en av oss kommer att behöva åka tillbaka till Baltimore i höst. När verkar vara lite oklart, och även för hur lång tid. Bossen sa att det bara skulle röra sig om några veckor, men han verkade inte helt säker på det.
Nåväl, det klarnar väl snart. Jag kan inte säga att jag är sådär jättesugen på att åka över igen, även om det inte är så illa här. Det är mera att jag trots allt har något slags liv i Sverige och att det finns människor där som jag gärna träffar ibland.
Ställer man in sig på tre månader så känns det surt att behöva åka tillbaka igen snart. Dessutom är det irriterande att inte själv kunna styra var man ska vara ovh när.
Fast med lite tur så behöver jag inte åka över alls igen, chansen att slippa är ju 50% :)

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-09 20:10:12

ja, glaset är halvfullt! :) annars får du titta på de vackra amerikanska höstlöven. och fota.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-08-09 21:21:41

Det har kommit fler bud idag, det verkar som att varje chef har en egen tolkning av vad som ska göras och när. Men som jag har tolkat det så handlar det främst om att åka till kraftverket i New Mexico och "installera" simulatorn. Det brukar ta ungefär två veckor så det är inte så illa. Dessutom så måste det rimligen ligga några månader framåt i tiden, för det är en hel del kvar att göra på projektet.
Möjligen blir det till att jobba någon vecka innan i Baltimore för att förbereda. Men så länge som hela vistelsen blir kortare än en månad, och inte kommer redan i september, så tycker jag nog att det är okej. Att se lite amerikansk öken kunde ju vara intressant:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela