Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

They want you to be Jesus, they'll go down on one knee. But they'll want their money back if you're alive at thirty-three

Publicerad 2007-04-17 23:35:39 i Allmänt

Det kan bli svårt att följa upp mitt förra inlägg, för det har inte hänt något sensationellt sedan senast. Inga sexchocker alls, tråkigt nog. Förresten kan jag konstatera att sex säljer, för så många sidvisningar som jag fick efter det inlägget har jag nog aldrig haft innan.

Idag slog det mig att jag snart ska flytta, att det verkligen kommer att hända. Och eftersom jag är en trygghetsnarkoman så känns det mer skrämmande än roligt just nu, men det rationella delen av mig ser i alla fall fram emot det. Förresten ska jag starta i USA den fjärde juni, verkar det som. Jag slog upp Baltimore på wikipedia, och kände mig lite lugnad när jag såg att staden "bara" hade 640 000 invånare. Mindre än Göteborg tänkte jag, bara för att se att Baltimore-Towson Metropolitan Area har ca 2,6 miljoner invånare. Det vill säga, räknar man med förorterna så är Baltimore klart större än Stockholm. Och ännu värre, tar man med Washington och andra närliggande områden så rör det sig om 8 miljoner! Ungefär som London eller Paris, eller hela Sverige. Det känns aningen mycket för mig som är uppväxt i ett samhälle med 4 000 invånare.

Fast jag är inte bara en trygghetsnarkoman, jag är även anpassningsbar. Efter en viss tid på en ny plats brukar jag trivas, så det ska nog gå bra ändå.


Nytt ämne. Det är länge sedan jag uppdaterade min myspace-sida, det som var roligt i början känns inte spännande längre. Jag tänker byta ut ett par av låtarna mot äldre, bättre stycken, och därefter låta sida få förfalla bäst den vill. Om någon har önskemål på någon speciell låt som ni tycker borde ligga uppe, så får ni säga till.

Som en avrundning på musikinspelandet håller jag på med att sammanställa min andra skiva. Arbetet består i stort sätt av att ordna mina tolv överblivna låtar, det vill säga de som inte fick plats på den första samlingen och de som inte var skrivna då. Inte helt lätt, men det ska nog gå. Den andra skivan ska heta Allt efter, har jag i alla fall bestämt.


Sommaren i USA sätter käppar i hjulet för min tradition att se allsvensk fotboll under sommaren. Så för att få se någon match i den högsta svenska ligan så blir det nog så att jag ser Elfsborg - Gefle på måndag. Kanske inte den hetaste matchen, men bättre än ingenting.


Jag har nog länkat hit innan, men eftersom det antagligen är den bästa sidan på hela internet så gör jag det igen. Håll till godo!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-04-18 09:25:10

haha, älskar den där wakers-sidan! :)

för övrigt tror jag att du kommer trivas fantastiskt bra i usa, du får ju syssla med sånt du är utbildad till och som du vill syssla med. plus att du får betalat. å om du nu inte skulle trivas så är det ju bara för en kort period. sen väntar din egna lägenhet på dig i svenska nyköping.. en timme bort från linkan bara. kommer ju bli hur bra som helst! :)

Postat av: hannie

Publicerad 2007-04-18 18:39:37

ELFSBORG - gefle

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-04-18 23:12:10

Usch! :-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-04-18 23:22:30

Syftar uschet på att jag återigen länkar till Wakerssidan, eller handlar det om att hannies caps lock-knapp har fastnat i fel läge? :)

Det blir förresten min fjärde Elfsborgsmatch, om någon nu undrar.

Stina: Jo, även jag tror att jag kommer att trivas så småningom. Angående att jobba med sånt som jag är utbildad för så är det ju sant, men jag känner mig ändå lite som en bluff. Det är väl iofs helt normalt att känna så när man ska börja som oerfaren på ett nytt jobb, har jag hört. Så det är säkert helt normalt att vara nervös för hur man ska klara sig:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela